فرماندار خلخال:

روستاهای خلخال به سرای سالمندان تبدیل شده است

متاسفانه به علت نبود اشتغال روستاهای خلخال به سرای سالمندان تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۶۷۰۴۷۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال علی نظری شیخ احمد در جلسه کمیته بانوان وخانواده خلخال که با حضور مشاور استاندار و مدیر کل بانوان و خانواده استانداری اردبیل و مدیر کل صندوق کارآفرینی امید استان تشکیل شد گفت: متاسفانه به علت نبود اشتغال روستاهای خلخال به سرای سالمندان تبدیل شده است.

وی گفت: با مهاجرت جوانان روستاها پویایی خود را از دست داده و تنها ساکنان آن سالخوردگان و پیرمردان و پیرزنانی هستندکه توان کار و زندگی ندارند.

فرماندار خلخال ضمن انتقاد از عدم ایجاد زیرساخت‌های اشتغال، صنعت و کشاورزی درشهرستان در سال‌های گذشته گفت: بیکاری موجود درجامعه به فقر و اعیتاد و سپس به مشکلات خانواده و طلاق منجر شده و دامن‌خانواده ها را در شهرها وروستاها می گیرد.

فرماندار خلخال گفت: به لحاظ اشتغال پایین ، نبود صنعت وخدمات و تولید در شهرستان و پایین بودن سطح اشتغال میزان بیمه شدگان تامین اجتماعی شهرستان 32 درصد است که از متوسط استان نیز 10 درصد کمتر است.

وی متوسط بیمه تامین اجتماعی در کشور را 51 درصد دانست وگفت: ضعف در حوزه تولید وصنعت و اشتغال موجب این رکود است.

فرماندار خلخال توانمندی بانوان را در حوزه اشتغال پویا دانست و گفت: نمایشگاه توانمندی بانوان در خلخال نیز به همت ارگان ها برگزار و دیروز نیز استاندار اردبیل با حضور در نمایشگاه توانمندی بانوان زحمات شایسته بانوان در حوزه تولید و صنایع د ستی و مشاغل خانگی را بازدید و بر لزوم حمایت ارگان ها از امور بانوان و اشتغال آنان تاکید داشت.

ارسال نظرات