به همت بسیج سازندگی در سال گذشته صورت گرفت

شناسایی 3 هزار و 700 بی سواد در سیستان و بلوچستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان از شناسایی 3 هزار و 700 بی سواد خبر داد و گفت: از این تعداد هزار و 800 نفر مورد تایید نهایی و در حال آموزش هستند.
کد خبر: ۸۶۷۰۵۴۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج،  سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری در گفت و گو با خبرنگار ما  به تبیین عملکرد سال گذشته ی بسیج سازندگی سپاه سلمان پرداخت و افزود: در تابستان سال 1394 تعداد 137 مدرسه استان سیستان و بلوچستان مورد بهسازی و مرمت و رنگ آمیزی در جهت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان بیان کرد: تعداد پنج هزار و 500 دانش آموز در یک دوره 10 روزه با همکاری سازمان اشاره به این مطلب که  در این برنامه تعداد 80 عرصه رنگ آمیزی و زیباسازی انجام شده است تصریح کرد: 50 عرصه علاوه بر بهسازی و مرمت؛ رنگ امیزی و زیباسازی شد.

وی با تاکید بر  اینکه در 2 عرصه تعمیر میز و نیمکت انجام شده است افزود: تمام عرصه ها در تمام نقاط استان و شهرستان برگزار شده است.

سرهنگ جعفری اظهار داشت : حضور دانش آموزان تشیع و تسنن در کنار هم اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی و آشنا شدن دانش آموزان با یک حرفه از عمده اهداف طرح بوده است.

وی از سهمیه 10 هزار نفری نهضت سوادآموزی استان در طی سه سال خبر داد و خاطر نشان کرد: از این سهمیه پس از طرح تقسیم به نواحی 3 هزار و 700 نفر بی سواد شناسایی شده اند که که پس از شناسایی و ارجاع به سیستم نهضت سوادآموزی برای تایید آنها تعداد هزار و 800 نفر بی سواد مورد تایید نهایی قرار گرفته اند و در حال حاضر مشغول آموزش هستند.

وی ادامه داد: در مجموع با حضور 400 نفر مربی؛  هزار و 400 نفر بیسواد در گروههای سنی 10 تا 49 سال وجود دارند که تعداد 172 نفر تا کنون آموزش دیده اند.

 

 

ارسال نظرات