مسئول جامعه بسیج مهندسین یزد در گفتگو با «بسیج»:

دولت به پیشنهادهای اقتصاد مقاومتی بخش غیر دولتی بی توجه است

حسن بلندیان گفت: دولت در راستای اقتصاد مقاومتی فعالیت اقتصادی در حوزه‎های مختلف صنعتی و اقتصادی را به مردم واگذار کند و هر بنگاه اقتصادی که در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته است نمره گذاری اقتصادی شود.
کد خبر: ۸۶۷۱۰۵۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

حسن بلندیان کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت در راستای اقتصاد مقاومتی  فعالیت اقتصادی در حوزه‎های مختلف صنعتی و اقتصادی را به مردم واگذار کند و هر بنگاه اقتصادی که در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته است نمره گذاری اقتصادی شود.

وی با بیان اینکه دولت خود را باید پاسخگو بداند افزود: دولت خود را در برابر  پیام رهبری معظم مبنی بر اقدام و عملی نمودن اقتصاد مقاومتی پاسخگو بداند؛ صنعت و اقتصادی را به رسمیت بشناسد که در حوزه اقتصاد مقاومتی گام موثر برداشته است.

این کارشناس مسائل اقتصادی  بیان داشت: شاخصه ها و مدل‎هایی برای اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد تا بتوان بر اساس این مدل ارزیابی از بنگاه ها، نهادها و سازمان‎هایی داشت که اقتصاد مقاومتی را اجرایی می‎کنند.

بلندیان در ادامه افزود: نمره گذاری حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی را برای فعالان شرکتی و شخصی مدنظر قرار دهیم و دولت خود را مسوول بداند.

وی گفت: با وجود اینکه 80 شاخصه اقتصاد مقاومتی را در استان یزد طراحی کردیم که به زودی رونمایی می‎شود ولی همچنان با بی توجهی مسوولان دولتی مواجه هستیم.

وی بیان داشت: سوال اینجاست نقش مردم در دولت و بدنه دولتی در اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی کجا قرار می‎گیرد؟! چرا دولت واکنش مردمی را در نظر نمی‎گیرد؟! چرا در کارگروه‎های اقتصادی، مردم را به مشارکت دعوت نمی‎کند؟! چرا به کارگروه های استانی در راستای اقتصاد مقاومتی بی توجهی ‎می‎شود؟!

بلندیان در خاتمه افزود: دولت برای واحدهای اقتصادی که در اقتصاد مقاومتی تاثیرات فراوان دارند اهمیتی قائل نیست و امتیازی مبنی بر کاهش مالیات و خدمات دولتی بر نیامده است، آنچه واقعیت اقتصاد مقاومتی دولت این است که اقتصاد مقاومتی با رویکرد دولتی سست و کرخت هدایت می‎شود.

ارسال نظرات