مدرسه علمیه خواهران بافق برگزار کرد:

جشن و سخنرانی به مناسبت مبعث ختم رسل حضرت محمد مصطفی (ص)

سیره نبوی مانند وحی است که برای فهم احکام اسلامی و حقایق تاریخ اسلام بایستی سیره نبوی را درک کنیم و در همین راستا می طلبد که مسلمانان نسبت به سایر افراد بیشتر به سیره نبوی توجه کنند.
کد خبر: ۸۶۷۱۲۲۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، حوزه علمیه الزهرا(س) به مناسبت مبعث رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) مراسم سخنرانی و جشن با حضور عظیمه کاظمی از مبلغان حوزه برگزار شد.

در این مراسم که با دکلمه خوانی و مولودی خوانی همراه بود عظیمه کاظمی به بیان اهمیت مبعث و سیر نبوی و جایگاه آن در بین شیعیان پرداخت و گفت: در عصر جاهلیت، نورهای هدایت در دریای گمراهی غرق شده بود ، آفتاب دین در تاریکیها فرو رفته ، ماههای نورانی پشتابرهای گمراهی قرار گرفته بود . انسانها ، بتها را می پرستیدند و بر آنها سجده می کردند، با اعمال خود باعث برافروختن خشم پروردگار و آتش جهنم شده بودند که خداوند متعال در چنین شرایطی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) را فرستاد و قرآن را نازل نمود تا نادانی ها و گمراهی ها را از بین ببرد و با فرستادن ایشان دینی کامل ایجاد کرد که از تمام جهات برای انسان برنامه داشت .

کاظمی افزود : بعثت پیامبر (صلی الله علیه و آله) نعمت بزرگی است که ما باید شکرگزار آن باشیم و اولین مرحله این تشکر آنست که ما نسبت به این نعمت بزرگ بی اعتنا نباشیم و با عبادت خالصانه مانند نماز ، انفاق در راه خدا ، تبسم و خوشحالی در چهره ، زیارت آن حضرت و .. ادای وظیفه نمائیم .

این مبلغ حوزه اظهار کرد : در آخر روز باید این اعمال را به صاحبان و نگهبانان آن روز تسلیم کرد تا اصلاح شوند و به گونه ای عمل کنیم تا از سیره آن حضرت غافل نمانیم و آن را برای همیشه زنده نگه داریم .

وی افزود : سیره نبوی مانند وحی است که برای فهم احکام اسلامی و حقایق تاریخ اسلام بایستی سیره نبوی را درک کنیم و در همین راستا می طلبد که مسلمانان نسبت به سایر افراد بیشتر به سیره نبوی توجه کنند چرا که آنها دوازده امام معصوم دارند که آنها را به سوی پیامبر(صلی الله علیه و آله) دعوت می کنند .

ارسال نظرات