امام جمعه موقت رشت:

قوای سه گانه حق و حقوق ملت ایران را پیگیری کنند

امام جمعه موقت رشت گفت: ایران به تعهدات خود در برجام پای بند بوده، اما بدعهدی آمریکایی ها براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای مذاکرات هسته ای، آشکار شد. از قوای سه گانه می خواهیم حق و حقوق ملت ایران را پیگیری کنند.
کد خبر: ۸۶۷۱۴۹۰
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده، در خطبه های نماز جمعه این شهر، با گرامیداشت بعثت رسول گرامی اسلام(ص)، اظهار کرد: فضائل اخلاقی با بعثت پیامبر(ص) کمال یافت و محبت و برادی از محدوده خانواده به جامعه کشیده شد.

وی با بیان اینکه اخلاق، رفتار و منش پیامبر(ص) تجلی آیات قرآن است، افزود: پیامبر نسبت به مسلمانان مهربان بود، به آنها عشق می ورزید، همه را برادر می نامید و نهادینه کردن اخلاق اسلامی را رسالت خود می دانست، اما متاسفانه برخی از کشورهای مسلمان بعثت را فراموش کرده اند و با رعایت نکردن حق برادری مسلمانان، به رسالت پیامبر(ص) ظلم روا می دارند.

این کارشناس دینی با اشاره به جنایت مدعیان اسلام و مسلمانی در سوریه، تصریح کرد: نامسلمانان سینه یرباز سوری را شکافتند و جگر او را به دندان کشیدند، اما رحمت پیامبر اسلام(ص) شامل حال کفار نیز می شد. در واقع کفار و مشرکان تحت تاثیر اخلاق نیکوی پیامبر بودند.

حجت الاسلام شفیعی زاده اختلاف و تفرقه بین 1.5 میلیارد مسلمانان را دستاویز دشمن برای خشن جلوه دادن دین اسلام دانست و گفت: دشمنان دین اسلام را دین خشونت و مسلمانان را تروریست معرفی می کنند، در حالی که این ظلم بزرگ در حق بعثت از اختلاف مسلمانان نشات می گیرد. ظلمی که حتی کفار و مشرکان با اسلام نکردند.

وی خواستار تبیین درست و صحیح بعثت و محور رسالت پیامبر(ص) شد و عنوان کرد: خادم الحرمین با نام پیامبر(ص) حکومت می کنند، اما نسبت به مسلمانان بی رحم هستند و خون مسلمانان بی گناه و مظلوم یمن را می ریزند.

امام جمعه موقت رشت با قدردانی از حضور مردم در دور دوم انتخابات، عمل به وظیفه را نوبت مسئولان دانست و بیان کرد: بیکاری معضل بزرگ استان است. اگر چه بنا به گزارش های رسيده و با تلاش های استاندار گیلان، رتبه بيكاری در استان نسبت به كشور اندكی بهبود يافته، اما اين بهبود وضعيت هنوز ملموس و مشهود نیست.

وی با بیان اینکه نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان در شان شهدا برگزار شد، از دست اندرکاران برگزاری این کنگره قدردانی کرد.

حجت الاسلام شفیعی زاده با گرامیداشت ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، خاطرنشان کرد: سپاه پایداران در تداوم حرکت انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار بوده و ایفای نقش کرده است لذا این مناسبت ها باید در جامعه تعظیم شود. ولادت باسعادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز نیز در پیش است. این روز را گرامی می داریم و از مسئولان می خواهیم نسبت به رفع مشکلات جانبازان اقدام مناسب داشته باشند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به دزدی آمریکا از دارایی های بلوکه شده ایران براساس قانون جنگل حاکم بر دنیا، یادآور شد: ایران به تعهدات خود در برجام پای بند بوده، اما بدعهدی آمریکایی ها براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای مذاکرات هسته ای، آشکار شد. از قوای سه گانه می خواهیم حق و حقوق ملت ایران را پیگیری کنند.

وی کوتاه آمدن در مقابل دشمنان را به معنی پیشروی آنان دانست و گفت: سربازان آمریکایی در خلیج فارس از ترس بر خود می لرزیدند، اما امروز به ما می گویند حق نداریم در خلیج فارس رزمایش برگزار کنیم. کشورهای کوچک و حقیر حاشیه خلیج فارس نیز از همراهی خود با آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پشیمان خواهند شد.

این کارشناس دینی ضمن قدردانی از برگزاری طرح «گیلان مطهر» توسط نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: این طرح در راستای برخورد با ناهنجاری ها و مفاسد اجرا شد لذا حمايت از طرح مذکور حمايت از ارزش ها و شرع مقدس است.

 

ارسال نظرات