امام جمعه اردکان:

بی تفاوتی در مقابل زیاده خواهی و فضولی دشمن بی معناست/ از برجام نیز تا زمانی دفاع خواهیم کرد که به عزت مملکت آسیب نزند

حجت الاسلام شاکر به سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع معلمان و کارگران اشاره کرد و گفت: از نکات مهم این سخنرانی، ایستادگی مسئولان در برابر دشمن و پاسخ دادن به زیاده خواهی و فضولی کردن آنها بود.
کد خبر: ۸۶۷۱۵۲۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ نماز جمعه امروز با حضور با شکوه اقشار مختلف مردم ولایت مدار اردکان به امامت امام جمعه این شهر حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار گردید.

خطیب نماز جمعه اردکان پس از توصیه به تقوا و پرهیزگاری با تذکر این نکته که ماه رجب و فضیلت های آن رو به پایان است، فرار رسیدن ماه شعبان، ماه پیامبر و صلوات بر او و آلش علیهم السلام و ماه استغفار و دعا را به نماز گزاران تبریک گفت و اظهار داشت یکی از اعمال پرثواب در این ماه صدقه دادن هر چند به مقدار کم است.

وی با اشاره به ایام میلاد امام سوم و چهارم شیعیان و حضرت ابو الفضل علیهم السلام روز پاسدار و جانباز را گرامی داشت و تصریح کرد: انقلاب و نظام و امنیت کشور حاصل زحمات آنها و شهدا و امام راحل است.

 وی همچنین با تبریک این ایام به خانواده های پاسداران و جانبازان از خدمات و رنجهایی که در جهت سرپرستی همسران جانبازشان متحمل شده و می شوند قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود تا همه مردم قدردان این عزیزان باشند.

بی تفاوتی در مقابل زیاده خواهی و فضولی دشمن بی معناست/ از برجام نیز تا زمانی دفاع خواهیم کرد که به عزت مملکت آسیب نزند

امام جمعه اردکان در ادامه به سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع معلمان و کارگران اشاره کرد و گفت: از نکات مهم این سخنرانی، ایستادگی مسئولان در برابر دشمن و پاسخ دادن به زیاده خواهی و فضولی کردن آنها بود. خطیب جمعه در همین رابطه از مسئولان خواست در برابر دشمن بایستند و دشمن را مجبور به عقب نشینی کنند.

حجه الاسلام شاکر در ادامه به سالروز تصویب قانون کاپیتالاسیون اشاره کرد و بیان داشت: کاپیتالاسیون از بزرگترین جنایات آمریکا نسبت به ملت ما بود که اجازه می داد نظامیان آمریکا و خانواده هایشان در ایران بدون محاکمه دست به هر جنایتی بزنند که امام و ملت با عزت ایستادند و این ننگ را تحمل نکردند.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع امروز کشور گفت: امروز هم برخی اقدامات و دخالت های مسئولان آمریکا بوی کاپیتالاسیون می دهد و مسئولان باید تمام قد و با شوکت و قدرت در مقابل آنها بایستند و اجازه فضولی و زبان درازی به این مستکبران ندهند و الا از حق مردم و انقلاب و راه امام و شهدا کوتاه آمده اند. چرا که معنا ندارد، دشمن در کار ما فضولی کند و ما چیزی نگوییم.

خطیب جمعه اردکان در ادامه گفت : ما احساس می کنیم برخی می خواهند به بهانه مشکلات اقتصادی این طور به مردم القا کنند که نباید در برابر آمریکا و مستکبران محکم حرف زد؛ ولی ما هرگز به این امر معتقد نیستیم و می گوییم عزت و عظمت کشور با هیچ چیز مقایسه نمی شود و حتی از برجام نیز تا زمانی دفاع خواهیم کرد که به عزت مملکت آسیب نزند.

وی در پایان صحبت های خود با تصریح به این نکته که ما به راه و عقیده امام راحلمان اعتقاد داریم و به آن افتخار می کنیم در پاسخ به این شبهه افکنان به سخنان امام راحل استناد کرد که فرمودند: اگر ما تسلیم آمریکا می شدیم، ممکن بود امنیت و رفاه ظاهری درست می شد و قبرستان های ما پر از شهدای عزیز نمی گردید. ولی مسلّما استقلال و آزادی و شرافتمان از بین می رفت؛ آیا ما می توانیم نوکر و اسیر آمریکا و دولت های کافر شویم تا بعضی چیزها ارزان شود؟ هرگز ملت زیر بار این ننگ نخواهد رفت.(صحیفه امام ج ۱۷ ص ۳۵)

لازم به ذکر است که حجه الاسلام والمسلمین شاکر در خطبه اول نماز با ذکر این روایت که یکی از جاهایی که ابلیس از روی ناراحتی فریاد زد روز مبعث پیامبر ختمی مرتبت بود بر اهمیت روز مبعث و فضیلت آن تأکید کرد.

ارسال نظرات