رئیس جهاد کشاورزی استان خبرداد:

راه اندازی 15 مجتمع گلخانه ای در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: پیگیری و توسعه مجتمع های کشاورزی با اولویت راه اندازی گلخانه در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۷۲۳۴۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر ذبیح الله غریب گفت: سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال وبختیاری در جهت اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و وظایف محوله در خصوص ایجاد مجتمع های گلخانه ای به منظور صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان تولید از نظر کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی اقدام به استعداد یابی و شناسایی مکان های مناسب برای ایجاد مجتمع های گلخانه ای در استان چهارمحال و بختیاری نموده است.

وی،اظهارکرد: برای دستیابی به این هدف 15 نقطه مناسب در استان برای احداث گلخانه هایی منطبق با ضوابط نظام گلخانه ای و با لحاظ کردن دسترسی به امکانات و زیرساختهای اولیه از قبیل تأمین آب، برق، گاز، جاده و تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری انجام شده است.

وی،بیان کرد: با انجام استعلامات در حال پیگیری، تعداد 15 مجتمع گلخانه ای در سطح استان در آینده نزدیک احداث خواهند شد که مجتمع هایی که ایجاد می شوند زمینه اشتغال، تولید، درآمد و ایجاد محصولات گلخانه ای را به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: با توجه به موقعیت خاص استان چهارمحال و بختیاری از نظر شرایط آب و هوایی، نور مناسب و هوای خنک، زمینه تولید گلهایی از قبیل رز، آلسترومریا و سایر گل های شاخه بریده در استان فراهم می شود. همچنین شرایط آب و هوایی مطلوب، زمینه تولید توت فرنگی و سایر محصولات گلخانه ای را فراهم خواهد کرد.

دکتر غریب گفت: در قالب مجتمع های کشاورزی هزینه زیرساختها کاهش می یابد و با مدیریت منسجم بر تولید محصولات کشاورزی زمینه لازم در جهت تولید،‌ بسته بندی و فرآوری و صادرات محصولات گلخانه ای انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یادآور شد: در استان چهارمحال و بختیاری یک مجتمع پرورش قارچ در شهر جونقان به مساحت 12 هکتار و یک مجتمع تولید گل شاخه بریده در بلداجی به مساحت 18.8 هکتار ایجاد شده بود که زیرساختهایی از قبیل آب و برق آنها فراهم است. اکنون این مجتمع ها آماده واگذاری به سرمایه گذاران هستند؛ لذا از متقاضیان دعوت به عمل می آید جهت ایجاد واحدهای تولیدی به شرکت شهرک های کشاورزی مراجعه نمایند.

ارسال نظرات