مسئول بسیج جامعه پزشکی استان لرستان خبر داد

اعزام تیم‌های فرهنگی و بهداشتی به مناطق محروم لرستان در ماه شعبان

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان لرستان گفت: به دنبال این هستیم تا با همکاری بنیاد مهدویت از سوم شعبان تا پس از نیمه شعبان اعزام تیم‌های فرهنگی، بهداشتی، درمانی و آموزشی را به حاشیه شهر خرم آباد همچنین به مناطق محروم روستایی و صعب العبور استان انجام دهیم.
کد خبر: ۸۶۷۲۴۲۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، نبی‌الله شمس بیرانوند، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان لرستان درباره برنامه بسیج جامعه پزشکی این اس تان در ماه شعبان گفت: با همکاری بنیاد مهدویت به دنبال این هستیم تا از سوم شعبان تا پس از نیمه شعبان اعزام تیم‌های فرهنگی، بهداشتی، درمانی و آموزشی را به حاشیه شهر خرم آباد همچنین به مناطق محروم روستایی و صعب العبور استان لرستان را انجام دهیم که از نظر دسترسی به امکانات بهداشتی و درمانی دچار کمبود هستند.


وی در ادامه افزود: قرار است در احیای نیمه شعبان مشارکت کنیم، به همین منظور یکی از اعضای شورای بسیج جامعه پزشکی را به بنیاد مهدویت معرفی کرده‌ایم تا رابط ما در این‌باره باشد و اعضای بسیج بتوانند در این برنامه معنوی و خدمت رسانی شرکت کنند.


بیرانوند، درباره مکان‌هایی در استان که اعزام تیم در آن انجام می‌شود، بیان کرد: اعزام تیم‌های بهداشتی، تمامی شهرستان‌های استان لرستان و خرم آباد را در برمی‌گیرد اما احتمالاً بیشترین اعزام تیم به الیگودرز و سفیددشت استان لرستان خواهد بود به این دلیل که دسترسی این نقاط به مراکز درمانی سخت‌تر و مناطق دوردست و عشایرنشین در این نقاط بیشتر هستند.


وی تاکید کرد: معمولا هر تیم اعزامی شامل ۱۰ تا ۱۲ نفر هستند که در سراسر استان ۴۰ تیم حضور خواهند داشت.


مسئول بسیج جامعه پزشکی استان لرستان با اشاره به اینکه اگر بنیاد مهدویت نیروی مرد و زن در اختیار ما قرار دهد به مناسب ولادت امام زمان (عج) اقدامات فرهنگی نیز انجام خواهیم داد، تاکید کرد: در این مناطق دسترسی به مراکز دولتی کم است و از لحاظ فرهنگی نیز دچار کمبود هستند، به همین منظور بنیاد مهدویت در این باره می‌تواند کمک کننده باشد.


وی تصریح کرد: تیم‌های بهداشتی، درمانی ما شامل دانشجویان پزشکی هستند و آموزش‌هایی درباره بهداشت دهان و دندان همچنین بهداشت بانوان توسط ماما را ارائه می‌دهند؛ نکته دیگر آموزش و پیشگیری از دیابت و تب مالت است که در این نقاط شیوع زیادی دارد.


بیرانوند، ادامه داد: اگر بیماران نیاز به درمان تکمیلی نیز داشته باشند با هماهنگی‌های انجام شده در مراکز دولتی و خصوصی پذیرفته می‌شوند و در حالت نیاز، خدمات سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاه را به شکل رایگان دریافت می‌کنند.


مسئول بسیج جامعه پزشکی استان لرستان خاطرنشان کرد: تیم‌های اعزامی احتمالاً در نماز جمعه استان لرستان به ویژه در شهرستان‌های کوهدشت و ازنا نیز حضور خواهند یافت تا در این نقاط پایش قند خون، فشار خون، بی‌ام آی و مشاوره‌های پزشکی را به نمازگزاران ارائه دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار