خبرهای داغ:

معاون سازمان آب و برق خوزستان: هتل سازي در حريم كارون بدون مجوز آغاز شده است

معاون بهره برداري و حفاظت از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: شهرداري اهواز بدون داشتن مجوز، ساخت هتل در حريم رودخانه كارون را آغاز كرده است.
کد خبر: ۸۶۷۲۴۵۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
مصطفي شبه روز شنبه در گفت وگو با بسیج اظهار كرد: هرگونه ساخت و ساز در حريم و بستر رودخانه كارون در اهواز بدون مجوز سازمان آب و برق خوزستان و غيرقانوني است.
وي افزود: شهرداري اهواز در ساحل غربي و خيابان هاي هفت تا 12 دخل و تصرف هاي بدون مجوز در حريم كيفي رودخانه كارون داشته كه در حال پيگيري آنها هستيم.
شبه، با اشاره به ساخت و سازي كه در حريم اين رودخانه در مقطع اهواز انجام شده گفت: هيچ استعلامي براي اين ساخت و سازها از سازمان آب و برق خوزستان به عنوان متولي رودخانه انجام نشده است و از طريق گزارش هاي ماموران متوجه اقدامات شهرداري شده ايم.
وي تاكيد كرد: در حريم كيفي رودخانه هر نوع كاربري را نمي توان اجرا كرد زيرا ساخت و سازها نبايد هيچ تاثيري بر كيفيت رودخانه ايجاد كند.
معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: مكاتبه و اخطارهاي لازم به شهرداري اهواز داده شده و در صورت ادامه تخلف از طريق مراجع قضايي اين موضوع پيگيري خواهد شد.
سيد خلف موسوي شهردار اهواز پيش از اين در گفت وگو با ايرنا، با اشاره به مشاركت پنج هزار ميليارد ريالي شهرداري اهواز براي ساخت هتل پنج ستاره گفته بود: اين هتل قرار است در ساحل غربي كارون در كيانپارس اجرا شود.
وي درباره ممنوعيت ساخت و ساز در حريم رودخانه كارون، افزود: سازمان آب و برق مدعي شده اين هتل در حريم رودخانه كارون است، اما با كاهش شديد دبي اين رودخانه به نظر نمي آيد كه در آينده سيلاب اين شهر را تهديد كند.
بر پايه قانون هرگونه ساخت وساز در حريم و بستر رودخانه ممنوع است و طبق اين قانون نبايد ساخت و ساز در اين گونه مكان ها انجام گيرد.
ساخت هتل پنج ستاره به عنوان بزرگترين طرح شهرداري اهواز در سال 95 معرفي شده است.
قرارداد سرمايه گذاري و مشاركت شهرداري اهواز در ساخت هتل، مجتمع تجاري و توقفگاه، اسفند 94 در يكصد و بيست و پنجمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر اهواز به تصويب رسيد.
بر اساس گزارش شهرداري اهواز، قرار است در جاده ساحلي كيانپارس حد فاصل خيابان هاي ميهن و پنجم شرقي و در زميني با مساحت بالغ بر 15 هزار متر مربع، مجتمع سياحتي – اداري – رفاهي شامل هتل پنج ستاره، توقفگاه طبقاتي و مجتمع تجاري – اداري – مسكوني احداث شود.
حجم سرمايه گذاري پيش بيني شده براي اجراي اين پروژه بالـغ بر دو هزار ميليارد ريال برآورد شده است. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها