برگزاری ستاد ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان زنجان

ستاد ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۲۶۷۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزار بسیج زنجان، در راستای برنامه ریزی برای برگزاری مطلوب ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان زنجان، اولین جلسه ستاد برگزاری این جشنواره با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و تعدادی از کارشناسان ستادی و روسای ادارات شهرستانها در اداره کل کتابخانه های عمومی استان تشکیل شد.

گفتنی است، در این جلسه حاضرین پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری مطلوب جشنواره ارائه نموده و در ادامه درباره شیوه اطلاع رسانی و همچنین استفاده از ظرفیت و مشارکت ادارات و دستگاههای فرهنگی در برگزاری بهینه و معرفی بهتر جشنواره بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه ضمن معرفی اهداف و برنامه های این جشنواره، بر لزوم مشارکت و همکاری کتابداران و مسوولین کتابخانه ها و کارشناسان ستادی در برگزاری هر چه بهتر ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی تاکید نمودند.

امیر علی نیک بخش ضمن معرفی و تشریح کامل روند برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در ایام دهه کرامت در سراسر کشور گفت: جشنوارة کتابخوانی رضوی هرساله به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و همزمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است؛ مسابقه کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) می‌باشد.

امیر علی نیک بخش خاطر نشان کرد: نخستین ویژگی جشنواره کتابخوانی رضوی این است که برخلاف سال‌های گذشته که تنها یک کتاب برای مسابقه معرفی می‌شد، امسال پس از بررسی‌های انجام شده، سه عنوان کتاب به شرح ذیل برای گروه‌های مختلف سنی انتخاب شد، تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: با تشکیل ستاد استانی جشنواره کتابخوانی رضوی در اداره کل کتابخانه های عمومی استان، کار اطلاع رسانی و معرفی جشنواره و همچنین هماهنگی با دستگاههای اجرایی در خصوص مشارکت آنان آغاز شده است.

نیک بخش درباره کتابهای جشنواره کتابخوانی رضوی نیز گفت: کتابهای «دوست مهربان کبوترها»، نوشته مجید محمدی، انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان)؛ کتاب «اعترافات غلامان»، نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان)؛ کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) » تألیف و انتشار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی(برای جوانان و بزرگسالان) کتابهای ویژه این جشنواره می باشند.

وی افزود هر سه عنوان کتاب مسابقه با حدود 65 درصد تخفیف و همچنین فرم مکتوب سوالات مسابقه از طریق کتابخانه‌های عمومی استان در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت؛ همچنین فایل PDF کتاب‌ها و نیز فایل الکترونیکی سوالات نیز به زودی از طریق سایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور به آدرس www.iranpl.ir در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

نیک بخش خاطر نشان کرد: علاقمندان شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ 20 تیرماه 1395، پاسخنامه تکمیل شده مسابقه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranplir ارسال کنند.

وی در پایان تصریح کرد: آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات