نماینده سابق ایران در اوپک در گفتگو با «بسیج»:

تا وقتی به حداکثر صادرات نفت نرسیدیم نباید فریز نفت را بپذیریم

سید محمد علی خطیبی گفت: کشورمان در حوزه نفت دارای شرایط برابر با سایر کشورها نیستدر سایر کشورها در حال حاضر با ظرفیت حداکثری نفت خام را تولید می‎کنند این در حالی است که ایران حداقل نیم میلیون بشکه کمتر از دوران تحریم نفت خام تولید می‎کند باید این سوال را مطرح کرد که مگرشرایط کشورمان و سایر کشورها برابر است تا قیمت نفت را با فریز نفتی همراهی کنند ؟!
کد خبر: ۸۶۷۲۷۵۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

سید محمد علی خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج،اظهار داشت: گروهی از صادرکنندگان نفت اعم از کشورهای نفت عضو  اوپک و غیر اوپک در جهت تقویت قیمت ها حرکت دارند قطعا ما هم همراهی خواهیم کرد.

وی افزود: سیاست نفتی در تمام دولت های کشورمان  حمایت کردن از قیمت منصفانه نفت است و همیشه با افت قیمت نفت مخالف بوده ایم.

نماینده سابق ایران در اوپک بیان داشت: اگر بتوانیم میزان تقریبی نفت خام با 2 میلیون بشکه در روز را با قیمت بهتری بفروشیم قطعا درآمد بهتری خواهیم داشت و لذا فیمت منصفانه هیچگونه مخالف و مخالفتی نخواهد داشت.

وی اذعان داشت : کشورمان در حوزه نفت دارای شرایط برابر با سایر کشورها نیست در سایر کشورها در حال حاضر با ظرفیت حداکثری نفت خام را تولید می‎کننداین در حالی است که ایران حداقل 500 هزار بشکه کمتر از دوران تحریم  نفت خام تولید می‎کند باید این سوال را مطرح کرد که مگرشرایط کشورمان و سایر کشورها برابر است تا قیمت نفت را با فریز نفتی همراهی کنند؟!

خطیبی بیان داشت: باید تمام  کشورهایی که می‎خواهند فریز نفتی را انجام دهند در شرایط یکسان باشد. شرایط فعلی یکسان نیست و آنها با ظرفیت حداکثری و کشورمان با ظرفیت کمتر از حد متوسط نفت خام تولید می‎کند لذا باید شرایط یکسان، سیاست تولید برابری وجود داشته باشد تا بتوان تصمیم گیری نهایی صورت ‎بگیرد.

ارسال نظرات