ابراهیم کارخانه‌ای در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

عدم شفافیت دولت در ارائه آمار صادرات نفتی/ مسائل سیاسی پشت پرده تناقض‌گویی مسؤولین

عضو کمیسیون انرژی گفت: آمارهای مختلفی از سوی دستگاههای مختلف نفتی ارائه می‎شود بیانگر این است که در این زمینه نفت و انرژی شفافیت وجود ندارد اگر صادرات نفت شفاف باشد همه به یک آمار می‎رسند.
کد خبر: ۸۶۷۲۸۱۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

ابراهیم کارخانه‌ای عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره آمارهای متناقض در زمینه میزان صادرات نفتی، اظهار داشت: متاسفانه آمارهای پراکنده‎ای که در حوزه استراتژیک نفتی بدین شکل ارائه می‎شود بلاخره نشانه شفاف نبودن اقداماتی است که در دولت انجام می‎دهد.

وی با بیان اینکه صادرات میزان نفت شفاف نبوده است افزود: آمارهای مختلفی از سوی دستگاههای مختلف نفتی ارائه می‎شود بیانگر این است که در این زمینه نفت و انرژی شفافیت وجود ندارد اگر صادرات نفت شفاف باشد همه به یک آمار می‎رسند.

کارخانه‌ای بیان کرد: آماری که در حوزه نفت و انرژی ارائه می‎شود شخصی نیست بلکه از منابع مختلف و از سوی دستگاه های مختلف اعلام می‎شود. باید مشخص باشد و  مسوولان حوزه نفتی در برابر عدد اعلام شده باید جوابگو باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اذعان داشت: در حوزه استراتژیک نفت واقعیت هایی وجود دارد که نباید به خاطر اینکه اهداف سیاسی در میان است، آمارها نیز سیاسی اعلام شود بلکه بیانگر واقعیت باشند نه جهت گیری سیاسی.

وی در خاتمه افزود: جهت گیری سیاسی در ارائه آمارهای متفاوت صادرات نفتی به ضرر نظام است لذا دستگاه های ذیربط صادقانه تر برخورد کنند.

ارسال نظرات