افزایش اعتبارات آموزش و پرورش نوعی سرمایه گذاری است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: نباید آموزش و پرورش را مثل دیگر دستگاه ها در توزیع اعتبارات دید و اینکه آموزش و پرورش را یک دستگاه هم عرض با دیگر دستگاه ها دید، یک برداشت غلط و اشتباه است.
کد خبر: ۸۶۷۲۹۲۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷

سیدموسی خادمی در آئین تقدیر از معلمین نمونه استان و تبریک روز معلم، افزود: روز معلم یکی از شریفترین روزها است و آموزش و پرورش در جامعه به منزله فونداسیون یک ساختمان می باشد که اگر به آن توجه جدی شود، جامعه ای بالنده و مستحکم خواهیم داشت.

استاندار اظهار داشت: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است و منابع انسانی بهترین سرمایه درهر جامعه به حساب می آید وهمان افرادی می باشند که در آموزش و پرورش به عنوان دانش آموز، معلم و فرهنگی مشغولند و توجه به این سرمایه ها مهم و ضروری است.

خادمی تصریح کرد: در تمامی دولت ها خصوصا پس از انقلاب دولت وظایفی خارج از کارهای ذاتی خود انجام داده که این غفلت از وظایف اصلی دولت بود و چون در کارهای زیر ساختی وارد شده از آموزش و پرورش غافل ماندند.

وی ابراز داشت: در دولت تدبیر و امید به این امر مهم توجه شده و بودجه این وزارتخانه دو برابر شده که این نشان از رویکرد جدی دولت به وظایف خود است.

استاندار با بیان اینکه، سالانه در کهگیلویه وبویراحمد 500 میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش هزینه می شود و ماهانه 37 میلیارد تومان حقوق پرداخت می گردد، افزود: اگر 35 میلیارد تومانی که به یارانه در استان پرداخت می شود با وجودی کسانی دریافت می کنند رضایتی از 45 هزار تومان ندارند به آموزش و پرورش اختصاص داده شود، خود نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید.

استاندار ابراز داشت: در صورتی که آموزش و پرورش را تقویت کنیم، قطعا مدیران توانمندی پرورش خواهیم داد.

خادمی افزود: با شروع به کار دولت یازدهم در استان با پرونده هایی مواجه شدیم که کارکنان دولت از جمله آموزش و پرورش احکامی برای اخذ مطالبات خدمت در مناطق محروم از دیوان عدالت اداری در دست داشتند و خواستار احقاق حق و دریافت مطالبات خود بودند.

استاندار ادامه داد: احکام متفاوتی صادر شده بود که دو نفر در یک محل کار احکامی متناقض داشتند و به دلیل عدم منابع مالی و رویه ثابت احکام و پرداخت، مشکل جدی در استان بوجود آمد.

استاندار افزود: در جلسات متعددی با حقوقدانان و قضات دیوان، سال پرداخت را سال پایان قانون خدمات کشور قرار دادیم و پرداخت ها انجام گرفت.

خادمی ابراز داشت: این دولت توجه به امنیت و سلامت آموزش و پرورش را وظیفه ذاتی خود دانسته و مشکلات را با جدیت پیگیری می کند.

ارسال نظرات