انتقاد از برگزاری جشن روز گلونی/ارجاع موضوع ‌به شورای فرهنگ عمومی/اجرای این برنامه هچ فایده‌ای ‌ندارد

موضوع برگزاری جشن روز گلونی در جلسه شورای شهر مورد بحث قرار گرفت که ‌طرح ‌آن با واکنش‌های مختلفی از سوی اعضای شورای شهر خرم‌آباد مواجه شد.
کد خبر: ۸۶۷۳۰۱۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا بیرانوند شامگاه یکشنبه در یک‌صد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: در ششمین جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای شهر مشکلات ارائه‌شده از سوی سازمان تاکسی‌رانی خرم‌آباد موردبحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با پیشرفت علوم و تکنولوژی مسئله شهر الکترونیکی مطرح‌شده که یکی از موارد آن بحث الکترونیکی کردن کارت‌هایی برای حمل‌ونقل شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در بحث پرداخت کرایه تاکسی به مشکلات روش‌های سنتی اشاره کرد و گفت: اگر این طرح اجرایی شود مشکلاتی از قبیل گرفتن کرایه اضافی از همشهریان که سبب نارضایتی می‌شود حل می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر خرم‌آباد گسترده شده است سازمان تاکسی‌رانی نمی‌تواند بر کارها نظارت کند که در این راستا در گروه خدمات شهری پیشنهاد شد تا در مناطق سه‌گانه شهر خرم‌آباد نمایندگانی از طرف شهرداری بر عملکرد تاکسی‌ها نظارت داشته باشند.

واکنش اعضای شورای شهر به متولی‌گری برگزاری جشن روز گلونی

در این جلسه موضوع برگزاری جشن روز گلونی نیز موردبحث قرار گرفت که مطرح کردن آن با واکنش‌های از سوی اعضای شورای شهر خرم‌آباد مواجه شد.

رستم کوشکی عضو شورای شهر خرم‌آباد در این رابطه اظهار داشت: بنا است همایشی تحت عنوان روز گلونی یا لباس لری در شهر خرم‌آباد برگزار شود که در این راستا فردی برای اجرای آن به فرمانداری خرم‌آباد مراجعه کرده که درنهایت فرمانداری مجوز اجرای آن را منوط به معرفی وی از سوی شورای شهر یا سازمانی به‌ عنوان متولی امر دانسته است.

وی افزود: در گروه فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد این موضوع مطرح شد که در نهایت خیلی مخالف اجرای آن و برخی نیز با این دیدگاه که نحوه اجرایان باید درست باشد، موافق بودند.

عضو شورای شهر خرم‌آباد عنوان کرد: امروز در گروه فرهنگی شورای مطرح شد که برای برگزاری این مراسم دو نفر از اعضای شورای شهر، یک نفر از میراث فرهنگی، مشاور اقوام استانداری، اداره ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد همکاری کنند تا این برنامه بتواند در چارچوب قانونی اجرا شود چراکه در سنوات گذشته اتفاقاتی رخ داد و نگرانی‌هایی برای تکرار آن وجود دارد.

وی بیان کرد: ما می‌خواهیم اجرای این برنامه در سایه حجاب باشد چون حجاب مهم‌ترین محور است که باید رعایت شود.

انتقاد از برگزاری جشن روز گلونی در خرم‌آباد

جافر وفایی دیگر عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با انتقاد از برگزاری این مراسم گفت: سال گذشته مشکلاتی در اجرایان به وجود آمد اکنون می‌خواهند مسئولیت اجرای آن را به گردن شورای شهر و شهرداری بیندازند.

علی جهان‌آرا عضو شورای شهر خرم‌آباد نیز در رابطه با برگزاری این مراسم اظهار داشت: برگزاری این مراسم به شورای شهر ربطی ندارد چراکه در سنوات قبل مشکلاتی پیش آمد و همه در جریان آن هستند.

وی افزود: این برنامه چون متولی خاصی ندارد خوب اجرا نمی‌شود چراکه چند نفر به‌صورت NGO می‌خواهند جشن روز کلونی را برگزار کنند.

عضو شورای شهر خرم‌آباد عنوان کرد: اکنون دولت برای اجرای آن مطرح کرده که شخصی که می‌خواهد آن را برگزار کند به‌ طور حتم باید از سوی دستگاهی معرفی شود تا اگر مشکلی در نحوه اجرای آن پیش آمد آن دستگاه پاسخ‌گو باشد.

ارجاع موضوع برگزاری جشن روز گلونی به شورای فرهنگ عمومی استان

وی بیان کرد: ما شورای فرهنگ عمومی استان را داریم که به ریاست نماینده ولی‌فقیه برگزار و تمام دستگاه‌های فرهنگی عضو کارگروه آن هستند بنابراین این موضوع هم به گروه فرهنگ عمومی ارجاع داده شود.

جهان‌آرا تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان عضو گروه فرهنگی هستند در آنجا هر تصمیمی گرفته شود به‌طور یقین به صواب نزدیک‌تر است چون می‌خواهند نظارت بیشتری اعمال کنند.

وی گفت: متأسفانه اکنون کسانی هستند که می‌خواهند متولی گری اجرای مراسم روز گلونی را به گردن شورای شهر بیندازند.

عضو شورای شهر خرم‌آباد تصریح کرد: شورای شهر خرم‌آباد با سپردن اجرای این برنامه به شهرداری که به‌ خوبی از عهده آن برنمی‌آید می‌داند که مشکلاتی مانند سنوات قبل پیش می‌آید.

وی گفت: متأسفانه اجرای این برنامه هچ فایده‌ای برای ما ندارد بنابراین صفر تا 100 این بحث جزء ضرر چیزی ندارد.

معترض بودن به اجرای همایش روز گلونی

جهان‌آرا عنوان کرد: کارهای فرهنگی سبب رشد و ایجاد تعالی فرهنگ می‌شود ولی ما به شیوه اجرای این برنامه سخت معترض هستیم بنابراین باید به شکل درستی انجام شود.

به گزارش تسنیم، روز 26 اردیبهشت‌ماه در شهر خرم‌آباد به‌ روز گلونی نام‌گذاری شده است و در سال‌های اخیر همایشی تحت عنوان روز گلونی در این شهر برگزار می‌شود.

سال گذشته همایشی که برای این روز برگزار شد با بی‌حجابی و رقص مختلط همراه شد که این برنامه فرهنگی را به ضد فرهنگ تبدیل شد که اعتراضاتی زیادی در پی داشت.

ارسال نظرات