مسئول بسیج دانشجویی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان :

گروه های جهادی بسیج دانشجویی به مناطق محروم استان اعزام می شوند

مسئول بسیج دانشجویی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از اعزام ۲ هزار نفر در قالب ۱۰۰ گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم استان در تابستان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۳۲۹۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرنگارخبر گزاری بسیج : علیرضا کیخا مسئول بسیج دانشجویی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان امروز(15 اردیبشهت) در دیدار با مدیر موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر بیان داشت: گروه های جهادی در راستای خدمت رسانی به مردم محروم در چند سال اخیر فعالیت خودشان را آغاز کرده اند.

 وی افزود: نمونه بارز فعالیت های اخیر گروه های جهادی در استان ساخت مدرسه دو کلاسه در چاه رحمان نصرت آباد ظرف زمانی 20 روزه بوده است.

 مسئول بسیج دانشجویی سپاه سلمان استان ادامه داد: هیچ یک از مسئولان محلی در ساخت این مدرسه کمک نکردند و ساخت صفر تا 100 این مدرسه برعهده گروه های جهادی بوده است.

کیخا ادامه داد: در راستای اجرای برنامه های جهادی و تحقق منویات مقام معظم رهبری به حمایت های مسئولان نیازمند هستیم.  

وی از فعالیت 100 گروه جهادی دانشجویی در تابستان سال جاری خبر داد و افزود: در راستای هر چه بهتر برگزار کردن فعالیت های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری آمادگی داریم با شرکت نگار نصر همکاری داشته باشیم.

 

همچنین مصطفی شهرکی مدیر موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: شعبه موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر استان از سال 85 به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی بسیجیان با رویکرد تصدی گری آغاز به کار کرده است.

 

وی افزود: این شعبه از سال 85 تا 89 با پروژه های انتقال خط آب از زابل به زاهدان، حفاظت فیزیکی از اماکن و ساخت سد پیشین، سد کهیل، مخابرات، شرکت گاز،شرکت نفت، شرکت دی و منابع طبیعی تفاهم نامه همکاری بسته است که در این مدت زمینه اشتغال 5 هزار نفر را فراهم نموده است.

 

مدیر موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر استان ادامه داد: رویکرد موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر در سال 89 تغییر کرد و مشاوره عمومی و تخصصی در جهت ایجاد مشاغل خانگی و کسب و کار خرد در اولویت قرار گرفت.

 

 شهرکی گفت: شرکت نگار نصر با همکاری با زیرمجموعه ها سپاه زمینه اشتغال، معیشت و اقتصاد مقاومتی گامهای موثر و مفیدی را برداشته است.

 

وی افزود:در سال 91 از طریق بانک مهر اقتصاد حدود 40 میلیارد ریال و از طریق هماهنگی کارگروه اشتغال 50 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال بسیجیان اختصاص یافته است.

 

مدیر موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر استان خاطرنشان کرد: با ابتکار نگار نصر استان و هماهنگی بانک مهر اقتصاد اولین دوره پرورش مرغ بومی و زنبور عسل و نخلستان و تاکستان انگور در زابل و زاهدان به صورت آزمایشی ایجاد شده است.

 

شهرکی ادامه داد: در سال 90 حدود 2 هزار نفر، در سال 91 حدود هزار و 800 نفر، در سال92 حدود هزار و 100 نفر و در سال 93 حدود 12 هزار نفر از تسهیلات اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی نگار نصر استفاده کرده اند.   

 وی افزود: سال گذشته تمامی بودجه اقتصاد مقاومتی به صورت قرض الحسنه از طریق بسیج سازندگی و بانک مهر اقتصاد پرداخت شده است.  گفتنی است در این دیدار مصوب شد که بسیج دانشجویی، دانشجویان و جهادگران بسیجی که در انجام کارهای مختلف در عرصه های گوناگون تخصص دارند به موسسه کارآفرینی اشتغالزایی شرکت نگار نصر معرفی کند و نگار نصر براساس تخصص و تجربه به دانشجویان وامهای قرض الحسنه با بهره کم اعطا کند.

 همچنین قرار شد شرکت نگار نصر دانشجویان بسیجی متخصص را در عرصه های مختلف به کار بگیرد.

ارسال نظرات