مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

تحقق اقتصاد مقامتی نیازمند فرهنگ‌سازی است

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان با اشاره به بایدها و نبایدها در مقوله اقتصاد مقاومتی، تحقق این اقتصاد را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و گفت: روحیه جهادی باید در جامعه تقویت شود.
کد خبر: ۸۶۷۳۸۵۲
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، سرهنگ دوم پاسدار محمدرضا آران ، با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور و استان هرمزگان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از سال 89 توسط مقام معظم رهبری مطرح شد اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی کشور بوده که می‌تواند در مقابل تحریم و تهدیدهای دشمنان مقاوم باشد.

وی با اشاره به بایدها و نبایدها در مقوله اقتصاد مقاومتی بیان‌داشت: اقتصاد مقامتی نیازمند فرهنگ‌سازی است که بار سنگین این مقوله به عهده خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان، خام فروشی و وارد کردن محصولات کشاورزی را از جمله موانع اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: روحیه جهادی باید در جامعه تقویت شود.

سرهنگ آران با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی جوان در کشور گفت: این ظرفیت عظیم باید در خدمت پویایی اقتصاد کشور قرار گیرد و یکی از مهمترین اهداف بسیج سازندگی همین است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی هرمزگان در سال 94 حدود 14 میلیارد تومان تسهیلات ارائه کرد: دریافت کنندگان این تسهیلات شامل جوانان بسیج جویای کار در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بودند.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان با اشاره به آمار تسهیلات بسیج سازندگی در سال گذشته تصریح ‌کرد: یک هزار نفر در سال گذشته در کلاس‌های آموزشی ما شرکت کردند و آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی با اشاره به نتایج تسهیلات اقتصاد مقاومتی در جامعه بیان‌کرد: در سال 94 بیش از دو هزار شغل در قالب کارگاه‌ها، مزارع، حوزچه های پرورش ماهی و غیره ایجاد شد.

سرهنگ آران با اشاره به مبلغ تسهیلاتی که در سال 95 ارائه می‌شود بیان کرد: به طرح‌های اقتصاد مقاومتی از 5 الی 30 میلیون و به طرح‌های صنایع تبدیلی از 5 الی 60 میلیون تومان وام ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهداف حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی گفت: هدف ما این است که در نقاط مختلف کشور قطب های تولیدی ایجاد کنیم.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان با اشاره به بیانات امام و رهبری در خصوص ضرورت رسیدگی به امورات محرومان خاطرنشان کرد: در همین راستا بسیج سازندگی 2 هزار و 125 پروژه محرومیت زدایی شامل ساخت مسجد، خانه عالم، خانه بهداشت، سرویس بهداشتی، غسالخانه آب‌رسانی روستایی و غیره در سطح استان در سال 94 به بهره برداری رساند.

وی همچین با اشاره به کمک‌های اجتماعی در سال 94 به اقشار مددجویان جامعه گفت: 350 مورد حمایت و کمک به مددجویان را داشتیم که شامل بیماران لاعلاج، یتیم‌ها، خانواده های بی سرپرست و غیره می شود.

سرهنگ آران با اشاره به ظرفیت گروه‌های جهادی بیان‌کرد: این گروه‌ها که اغلب از دانشجویان خواهر و برادر بوده و در زمینه‌های عمرانی، آموزشی، پزشکی، فرهنگی فعالیت کرده و با حضور در مناطق محروم علاوه بر خودسازی خود، با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و بسیجی خدمت رسانی اجتماعی را به نمایش می‌گذارند.

ارسال نظرات