معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری بسیج:

پاسداران وظایف خود را در راستای احیای دین اسلام ،امر به معروف ونهی از منکر انجام میدهند

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان با اشاره به این مطلب که پاسدارای شغل نیست؛ پاسدار بودن عزت، تعهد و تکلیف است .گفت:پاسداران وظایف خود را در راستای احیای دین اسلام ،امر به معروف ونهی از منکر انجام میدهند
کد خبر: ۸۶۷۴۱۶۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

سرهنگ  پاسدار عوضعلی فقیری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبر گزاری بسیج ضمن گرامی داشت ولادت با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برآمده از بطن انقلاب دانست و افزود: پاسدار بودن افتخار بزرگی است که نصیب افرادی شده که در سپاه خدمت می کنند باید  ادامه دهنده راه امام حسین(ع) باشند.

وی با اشاره به این مطلب که پاسداران معتقدند وظایفی دارند که که در جهت احیای دین اسلام ،امر به معروف ونهی از منکر، وتضمین آینذه بشریت گام بر میدارند بیان کرد:افرادی که این نهاد را  تشکیل دادند از روی احساس تکلیف به این نهاد روی آوردند و هیچ گونه چشم داشت مادی نداشتند و به عنوان اولین سربازان ولایت و امام (ره) وارد صحنه شدند.

وی گفت: نامگذاری روز ولادت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار با نوع کار این سازمان کاملا سنخیت دارد زیرا پاسداران همانند امام حسین(ع) که از همه چیز خود برای حفظ قران، اسلام و امر به معروف و نهی از منکر واحیای دین جدشان تقدیم کرد همانگونه باید برخورد کند.

سرهنگ پاسدار فقیری با اشاره به این نکته که پاسداران سربازان ولایی ورهبری اند تصریح کرد: پاسداران افرادی انقلابی،مکتبی ،ومردمی هستند که در مواقع نیاز وسختی جان ومال خود را در طبق اخلاص قرار داده ودر عرصه های خدمت ونبرد وارد میدان می شوند.

فقیری در ادامه گفت: در این هیاهو سپاه پاسداران نیز بر اساس روحیات خود اولین کسانی بودند که در مناطق عملیاتی حضور پیدا کردند و کم کم این نیاز باعث شد تا سپاه پاسداران شکل و سازمان رزم به خود بگیرد و مردم را سازماندهی کند و به آموزش و توجیه نیروهای انسانی بپردازد.

وی سپاه را حافظ انقلاب و دستاوردهای نظام دانست و  تاکید کرد: سپاه پاسداران بر حسب وظیفه ذاتی خود هر زمان که  مسالح نظام وانقلاب اقتضا کند وارد عمل خواهد شد و تا کنون هر کجا سپاه با دستور مقام معظم رهبری وارد میدان شده موفق بوده است.

وی بیان داشت: سپاه پاسداران در حال حاضر بزرگترین پروژه های سازندگی را در کشور بنا به ضرورتی که احساس می کند انجام می دهد و از جان و دل برای رسیدن به هدفش تلاش می کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان خاطر نشان کرد: در سی و اندی سال که از پیروزی انقلاب می گذرد سپاه بر حسب تکلیف اقدام کرده است؛  در استان سیستان  وبلوچستان نیز با توجه به شرایط خاص این استان از سالهای  اول انقلاب  در جهت برقراری امنیت استان و خدمات مردم یاری و محرومیت زدایی و فرهنگی در کنار مردم بوده است.

وی ادامه داد: یکی از برجستگی های سپاه در صد بالای رضایتمندی عمومی از عملکرد سپاه است کخ ای رضایتمندی به دلیل ارائه خدمات صادقانه پاسداران در محرومترین مناطق بوده است

وی با تاکید بر اینکه تحقق فرامین رهبری از جمله وظایف پاسداران است اذعان داشت: پاسداران اول انقلاب خود در خلق انقلاب نقش داشتند به همین واسطه نسبت به حفظ آن تلاش بیشتری می کنند.

وی تاکید کرد: پاسدارای شغل نیست؛  پاسدار بودن عزت، تعهد و تکلیف  است اگر چه انتخاب، گزینش و عضو یابی پاسداران امروز قواعد خاص خود را دارد اما نسل جدید به دلیل سطح بینش، آگاهی و مذهبی بهتر از نسل قدیم می توانند با بالا بردن سطح علمی، ایمان، باور و از خود گذشتگی خود کار کنند.

وی در پایان نقش همسران پاسداران را در موفقیت های آنان بی بدلیل دانست و افزود: اگر همسر پاسدار متعهد و هم سو نباشد پاسدار هم به تبع آن نخواهد توانست پاسدار به معنای واقعی باشد؛ همسران پاسدار نقش مرد را در خانواده در مسایل تربیتی فرزندان نیز عهده دار هستند و مجاهدات زیادی را انجام دادند و پاداش آنها بیشتر از خود پاسداران است

ارسال نظرات