یک فعال صنعتی در گفتگو با «بسیج»:

آزادسازی، تندر 90 را گران می‌کند

کارشناس اقتصادی گفت: خودروی دنا فاقد جذابیت لازم در بازار است و آزاد شدن قیمت آن بر دنا اثر گذار نیست ولی قیمت تندر را بالاتر خواهد برد.
کد خبر: ۸۶۷۴۸۱۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

علی اصغر ملّا کارشناس اقتصادی و فعال صنعتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به آزاد سازی قیمت خودرو و تندر موجب ارزان یا گرانی در بازار خواهد شد اظهار داشت: آنچه مسلم است آزاد سازی قیمت خودرو در عرضه و تقاضای بازار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه آزاد سازی قیمت ، روی خودروی دنا تاثیر چندانی ندارد افزود: خودروی دنا از استقبال خوبی در بازار برخوردار نبوده است، دنا همان سمند سورن است که فقط یکسری تغییرات عملکرد جزیی ایجاد کرده است اعم از تغییرات شکل ظاهری صندوق عقب و قسمت جلویی بوده است این خودرو فاقد جذابیت لازم در بازار است و قیمتگذاری آزاد  بر دنا اثر گذار نیست.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه بیان داشت: خودروی تندر نمونه مشابه و اصلاح شده شرکت رنویی  است که می تواند تاییدیه ای برای مرغوب بودن خودرو باشد  لذا  با توجه به تقاضای بالا نرخ تندر حتما گران می‌شود.

ملّا در خاتمه افزود: لذا مدل اصلاح شده در شرکت رنو کمک کننده تندر است اگر  این مدل تعداد عرضه بیشتری داشته باشد می تواند تاثیر منفی بر تندر بگذارد و قیمت را تغییر و یا کاهش دهد ولی به خاطر اینکه عرضه خودرو مشابه تندر کم است و هم نامی  نسبت به تندر دارد قیمت تندر را بالاتر خواهد برد و مصرف کنندگان رضایت بیشتری از تندر دارند.

ارسال نظرات