روایت رئیس کل سابق بانک مرکزی از تخلف معاون ارزی دولت اصلاحات در خرید اوراق آمریکایی

احمدی نژاد کسی را که اوراق قرضه آمریکایی خریده بود اخراج کرد

رئیس کل سابق بانک مرکزی گفت: خرید اوراق قرضه آمریکایی به مبلغ دو میلیارد دلار در دولت هشتم انجام گرفته است.
کد خبر: ۸۶۷۵۱۳۷
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمود بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی درباره ابهامات پیرامون دو میلیارد دلار اموال جمهوری اسلامی در آمریکا اظهار داشت: خرید اوراق قرضه آمریکایی به مبلغ دو میلیارد دلار در دولت هشتم و از سوی کسی انجام شده که به مدت 12 سال معاون ارزی بانک مرکزی بوده و هنگامی که دکتر احمدی نژاد متوجه می‌شود فرد مزبور همچنان در این پست حساس قرار دارد دستور برکناری وی را به رئیس کل وقت بانک مرکزی صادر می‌کند.

رئیس کل سابق بانک مرکزی افزود: مصادره دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران یک راهزنی آشکار از سوی دولت آمریکاست و دولت یازدهم باید مسئولیت خود را در پیگیری سریع و مجدانه موضوع از مجاری حقوقی بین‌المللی و بازگرداندن این مبلغ به خزانه کشور به رسمیت بشناسد.

وی تصریح کرد: دولت قبل با تحلیل صحیح و پیش‌بینی دقیقی که از فضای اقتصاد جهانی داشت، چند صد تن طلا به قیمت هر انس 654 دلار خریداری کرد که این قیمت بعدا به هر انس 1700 دلار افزایش یافت و به این ترتیب با هوشمندی دولت قبل، ارزش دلاری طلای ایران که پشتوانه اقتصاد کشور است، تقریبا به سه برابر افزایش یافت.

بهمنی به یک اقدام هوشمندانه دیگر بانک مرکزی در دولت قبل اشاره کرد و گفت: با اطلاعی که از وضعیت دلار و یورو داشتیم در یک موقعیت مناسب دارایی‌های ارزی خود را از دلار به یورو تبدیل کردیم که در نتیجه آن 6.5 میلیارد دلار سود عاید کشور شد.

رئیس کل سابق بانک مرکزی از مقامات دولتی خواست تمام توان و همت خود را معطوف به فشار آوردن بر دولت آمریکا برای آزاد کردن دارایی‌های ایران و بازگرداندن پول‌های مصادره شده به کشور کند.

ارسال نظرات