استاندار اردبیل:

جامعه عشایری در تحقق اقتصاد مقاومتی در خط مقدم هستند

جامعه عشایری در تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی‌های تولید بومی خود در خط مقدم لبیک‌گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری هستند.
کد خبر: ۸۶۷۵۳۵۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش در ششمین جشنواره کوچ عشایر که در روح‌کندی بیله‌سوار برگزار شد اظهار کرد: جامعه عشایری با برجستگی‌ها و ویژگی‌های خاص خود در تامین امنیت، رشد و بالندگی اقتصادی، جلوه‌هایی از توان بالا در عرصه توانمندی‌های مختلف اجتماعی، بومی و وحدت و همگرایی قومی و قبیله‌ای از بسترها و زمینه‌های مطلوب و مناسبی است تا بتوانند با غیرت و اهمیت خود زمینه حرکت روبه جلو وتحول ‌آفرین را فراهم کنند.

وی خطاب به مسئولان و بزرگان جامعه عشایری بیان کرد: ایل شاهسون که از نظر جایگاه سومین ایل بزرگ کشور است در طول تاریخ و همواره در همه حوزه‌ها حتی دفاع از کیان این کشور و حیثیت ملت به عنوان پیشگام حرکت کرده و توانسته است با تقدیم صدها شهید و ایثارگر وفاداری‌شان را به انقلاب و آرمان‌های آن نشان دهند.

استاندار اردبیل گفت: جامعه عشایری در تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی‌های تولید بومی خود در خط مقدم لبیک‌گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری هستند.

خدابخش منطقه مغان را مستعد برای توسعه کشاورزی و محصولات تبدیلی و تکمیلی توصیف کرد و افزود: با تشکیل جلساتی با منتخبان مردم در مجلس دهم تلاشمان بر این است تا بتوانیم در مجلس آینده به سرعت زمینه تصویب منطقه آزاد استان اردبیل را فراهم کنیم که با تصویب منطقه آزاد شمال استان می‌تواند در کنار بهره‌مندی سایر مناطق در مسیر تحول و تحرک اقتصادی واقعی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم به شمال استان به ویژه در بخش تامین زیرساخت‌های تحول کشاورزی توجهی جدی شده است گفت: تبدیل اراضی دیم به آبی در هزاران هکتار از پایاب سد خداآفرین و توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای به همراه راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی از این اقداماتی است که امیدواریم با همکاری جوامع روستایی و عشایری استان در یک زنجیره مناسب تکمیل و راه‌اندازی شود.

استاندار اردبیل ضرورت جذب سرمایه‌گذاران بیشتر را به این منطقه یادآور شد و ادامه داد: انتظار می‌رود از تمام توانمندی‌های جامعه عشایری در این مسیر بیشتر استفاده شده و امکان بالندگی آنها در حوزه‌های مختلف فراهم آید.

خدابخش با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره عشایری به صورت ملی در شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: کوچ عشایر و زیبایی‌های آن نماد و جلوه‌ای خاص برای توسعه گردشگری و اکوکمپ‌‌ها است که قطعا بیشتر از این می‌توان در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های واقعی را انجام داد.

ارسال نظرات