نگاهی اجمالی به عملکرد شورا و شهرداری مشگین‌شهر

با نگاهی اجمالی بر عملکردی مجموعه شهرداری و شورای شهر می‌توان عملکرد سه ساله این مجموعه را مشاهده و با دوره های گذشته مقایسه کرد.
کد خبر: ۸۶۷۵۳۷۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، تقریباً سه سال از روی کار آمدن دوره چهارم شورای اسلامی شهر و روستا در کشور سپری شده و قضاوت نهائی در مورد نحوه عملکرد اعضای این دوره در مشگین‌شهر به عهده شهروندان عزیز می باشد.

هر چند انتقاد بسیار تند وزرای کشور و راه و شهرسازی از عملکرد شورا و شهرداری در جریان سفر به مشگین‌شهر حجت را بر همگان تمام کرد اما قضاوت نهائی باز با مردم است.

اکثریت مردم بر این باورند که عملکرد شورا و شهرداری در این دوره اصلاً قابل قبول نیست و ورود مستقیم تشکل‌های مردم نهاد به امورات شهری و پرداختن به مواردی همچون زیبا سازی، تنظیف معابر و توسعه فضای سبز نشانگر این موضوع می‌باشد.

بررسی‌های انجام شده از عملکرد این نهاد در ادوار مختلف نشان می‌دهد فقط عملکرد شورای دوره قبل در مقایسه با سایر ادوار تقریباً قابل قبول و در خور تحسین است هر چند که حجم عظیم کارهای انجام یافته موجب تحمیل بار مالی بر پیکره شهرداری نیز شده است.

در این دوره علاوه بر حجم بسیار انبوه پروژه های کوچک انجام شده می توان به اجرای پروژه های بزرگ و مهمی همچون احداث پارک ولایت و ایجاد ارتباط این پارک با پل معلق و انتهای پارک جنگلی، احداث پارک سبلان، پارک دانشجو، تعریض و ساماندهی ورودی قره درویش، ورودی پریخان ،ورودی نوشین دره، روکش آسفالت اکثر معابر شهری و پیاده رو سازی، ساماندهی و تعریض پارک جنگلی، تخریب پل هفت تیر و ساماندهی محل این سازه و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد.

این در حالی است که شورای فعلی حتی از تامین چند لامپ 100 واتی برای روشنایی پارک جنگلی عاجز مانده وعملیات لکه‌گیری معبر پارک نیز پس از گذشت نیمی از فصل بهار انجام نشده است.

در دوره سوم توسعه مراکز فرهنگی و بسط و گسترش فعالیت‌های مشابه نیز از اولویت‌های شهرداری بوده و شهروندان مشگین‌شهری در دوره سوم شاهد برخی اقدامات فرهنگی نیز بوده اند.

نصب چند المان فرهنگی از جمله سنگ نوشته ساسانی در پارک فدک به عنوان سند هویتی منطقه حمایت مالی از نهادهای فرهنگی و ورزشی و مشارکت در تولید و پخش برنامه های مختلف تلویزیونی از شبکه‌های ملی با هدف شناساندن قابلیت‌های گردشگری شهرستان از اقدامات ارزشمند فرهنگی شورای دوره سوم است.

اکنون صرف نظر از کم و کاستی‌های فراوان در خصوص ضعف عمران و نابسامانی مبلمان شهری تنها سینمای شهر تعطیل است و فرهنگ‌سرای شهرداری نیز به سازمان حمل و نقل تبدیل شده است.

بازار روز تخریب شده و بساط دست فروشان روز بروز در حال گسترش است و ساخت وسازهای غیر مجاز همچنان ادامه دارد.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مشگین شهر فقط در سال گذشته بیش از 600 مورد بنای غیرمجاز در مناطق مختلف شهری احداث شده و سازمان نظام مهندسی با آن دستگاه عریض و طویل خود بیکار مانده است.

شورایی که با شعار درآمد زائی به میدان آمده بود اکنون حتی از پرداخت مقرری ماهیانه پرسنل خود عاجز مانده و حقوق کارگران با تاخیر فراوان آن هم بصورت به صورت علی الحساب پرداخت می‌شود.

( البته حق الجلسه اعضای شورا و سایر مطالبات آنان در اسرع وقت پرداخت شده است.)

اکنون بیشترین درآمد شورا از محل فروش املاک شهر و یا از محل اعتبارات دولتی و یا دریافت وجه از اداراتی همچون آب و برق و گاز تامین می‌شود و تراز درآمد شهرداری همچنان منفی است.

و سخن آخر اینکه هر چند در سال‌های اخیر به نوعی این کم وکاستی‌ها به حساب نماینده مردم مشگین‌شهر نوشته شد و شاید بعد از این هم به پای نماینده جدید گذاشته شود سوال اینجاست آیا اردبیل را آقای بدری ساخت یا حقیقت پور و افضلی فرد ... تهران را قالیباف می‌سازد یا علی مطهری و سایر نمایندگان تهران و ... وقس علی هذا

ارسال نظرات