ئیس سازمان محیط زیست کشور خبر داد:

تلاش برای ثبت تالاب‌های لرستان در «کنوانسیون رامسر»

رئیس سازمان محیط زیست کشور از تلاش برای ثبت تالابهای لرستان در «کنوانسیون رامسر» خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۵۴۸۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، معصومه ابتکار در رابطه با برنامه های پیش بینی شده برای ثبت تالابهای لرستان در کنوانسیون رامسر اظهار داشت: در این رابطه تلاش هایی در حال انجام بوده و در حال بررسی این موضوع هستیم که ثبت تالابهای لرستان در این کنوانسیون ضرورت دارد یا ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هدف از سفر خود به لرستان و برنامه های پیش بینی شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های مدنظر در این زمینه شرکت در گردهمایی ملی تشکلهای طرفدار محیط زیست است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه این گردهمایی حرکتی ملی بوده و نقش اساسی و مهمی در همکاری برای حفاظت از محیط زیست، جلب مشارکت مردم و همچنین آموزش دارد.

ابتکار با اشاره به شرکت در برنامه گردهمایی مدیران محیط زیست کشور بیان داشت: در این گردهمایی موضوع توسعه صنعتی و اثرات ناشی از آن مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین از تشکیل جلسه آمایش محیط زیست لرستان در محل استانداری لرستان و بررسی ارتقا مناطق حفاظت شده خبر داد و گفت: مهم تر از افزایش مناطق حفاظت شده ارتقا سطح مدیریت در این مناطق است.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود به تالابهای لرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هم اکنون تالابهای لرستان وضعیت خوبی دارند و بارندگی های خوبی طی امسال برای جلوگیری از تخریب و آلودگی این تالابها در داشته ایم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حوزه گردشگری در تالابهای لرستان بیان داشت: همچنین یکی دیگر از برنامه های ما در لرستان تهیه طرح مدیریت دریاچه گهر بوده تا ورود گردشگران در این منطقه بدون ایجاد تخریب صورت گیرد.
ارسال نظرات