خبرهای داغ:
رئیس انجمن راویان دفاع مقدس فارس:

شهید عقیقی به حق استاد تمام رزمندگان فارس بود

سردار شهید عقیقی به حق استاد تمام رزمندگان فارس بود چرا که تمام آنان درس عقیدتی را در محضر ایشان فرا گرفته بودند و ایشان یک شخصیت نورانی و معنوی و پرمغز بود.
کد خبر: ۸۶۷۵۸۸۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
شهید عقیقی به حق استاد تمام رزمندگان فارس بود
سردار متولی، رئیس انجمن راویان دفاع مقدس فارس و همچنین یکی از هم‌رزمان شهید عقیقی نیز گفت: سردار شهید عقیقی به حق استاد تمام رزمندگان فارس بود چرا که تمام آنان درس عقیدتی را در محضر ایشان فرا گرفته بودند و ایشان یک شخصیت نورانی و معنوی و پرمغز بود.
وی اظهار کرد: به خوبی به یاد دارم در آن زمان در پادگان شهید آیت‌الله دستغیب اهواز که کلاس‌های معادشناسی ایشان برای رزمندگان اسلام برگزار می‌شد، افرادی که در کلاس درس او حاضر می‌شدند خود را در صحنه روز قیامت مشاهده می‌کردند زیرا آنقدر زیبا معاد را توصیف می‌کرد که گویا آن را می‌بیند.
متولی با بیان اینکه رزمندگان زیادی در محضر ایشان تلمذ کردند، گفت: سردار غیب‌پرور فرمانده سپاه فجر فارس یکی از یاران و دوستان نزدیک شهید عقیقی بود، همچنین سردار مینایی‌فرد، سردار کوهمره‌ای،‌ شهید منصور خادم صادق که این مسئله موجب شده تا شهید خادم صادق مطالعات کتب شهید مطهری را توسط شهید عقیقی آغاز کند.

شهید عقیقی مسئول عقیدتی ـ سیاسی لشکر ۱۹ فجر بود
رئیس انجمن راویان دفاع مقدس فارس با تصریح اینکه شهید عقیقی انسان بزرگی بود که جای او را در این دنیای خاکی بسیار تنگ بود، گفت: شهید عقیقی مسئول عقیدتی ـ سیاسی لشکر ۱۹ فجر بود یعنی قاعدتاً نباید در خط مقدم حضور می‌یافت اما هر زمان که طبق عملیات‌ها به صدا در می‌آید او اجازه می‌گرفت و به عنوان یک رزمنده ساده به خط مقدم جنگ می‌آمد چنانچه شهید گل‌آرایش نیز که مسئول گزینش لشکر ۱۹ فجر هم این‌گونه بود.
وی اظهار کرد: چهره نورانی شهید عقیقی در کربلای ۴ نویدبخش رزمندگان بود به طوری که وقتی به چهره او نگاه می‌کردند، روحیه تازه‌ای می‌گرفتند و در آن تاریکی و تنگناهای عملیات شروع به تلاوت آیات وحی می‌کردند و نور امید به دل‌های آنان تابیده می‌شد.
در ادامه این مراسم معنوی، سردار کوهمره‌ای، فرمانده دانشکده علوم و فنون زرهی استان فارس نیز گفت: انسان برای هدف بزرگی خلق شده است چرا که خداوند او را خلیفه خود در زمینه قرار داده است و کاری ندارد که این انسان در چه مرتبه و رتبه‌ای قرار دارد، بلکه تنها ملاک نزد خداوند، تقوای انسان‌هاست و انسان‌هایی که اخلاص دارند، خداوند نیز به آنان کمک می‌کند و راه درست را به آنان نشان می‌دهد لذا اگر ما نیز به این نکته توجه کنیم که هدف ما از این زندگی چیست، می‌توانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

خصوصیات شهدا، ملاک‌های انسان کامل هستند
وی عنوان کرد: ما می‌توانیم مطالبی را که درباره شهید بیان می‌شود را ملاک قرار دهیم تا بتوانیم از این طریق انسان کامل را بشناسیم زیرا امثال شهید عقیقی‌ها نشان دادند که انسان می‌تواند بزرگ شود اگر که خود بخواهد.
کوهمره‌ای ادامه داد: گاهی اوقات برخی می‌گویند ائمه اطهار دست نیافتنی هستند اما این شهدا نشان دادند که می‌توان با اخلاص به مقامی رسید که با ائمه اطهار هم‌نشین شد و تمام این‌ها به واسطه اخلاص و تقوا به دست می‌آید.

شهید عقیقی علی‌رغم داشتن معرفت و سواد بسیار بالا، بسیار ساده سخن می‌گفت
همرزم شهید عقیقی در ادامه به خصوصیات این شهید بزرگوار اشاره کرد و گفت: شهید عقیقی در عین حال که معرفت و سواد بسیار بالایی داشت، بسیار نسبت به حافظ شیرازی نیز شناخت داشت ضمن اینکه علی‌رغم سطح بالای سواد، بسیار ساده نیز سخن می‌گفت به طوری که همگان متوجه صحبت‌های او شوند.
امیری، یکی از راویان دفاع مقدس و همچنین از دوستان و هم‌رزمان شهید عقیقی هم در ادامه گفت: امروز یادواره‌ یکی از شهدای اسلام در یک مکان متفاوت برگزار شد که این مسئله بسیار به یاد ماندنی است.

شهیدی که خود شهید پرور بود
وی با بیان اینکه شهدا مسیر عاشقی را طی کردند وشهید عقیقی یک عاشق به تمام معنا یعنی غرق در خدا بود، افزود: شهید عقیقی در حقیقت یک شهیدپرور بود یعنی شهید می‌ساخت و بسیاری از شهدای ما نظیر عبدالحمید اکرمی، فرهادیان فرد و غیره همه پای صحبت‌های شهید عقیقی رشد کردند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
امیری با تصریح اینکه شهید عقیقی یکی از کسانی بود که عاشق خدا شد و خدا نیز خریدار او شد، گفت: مزدی که خداوند برای یک انسان خوب می‌دهد شهادت است و این مزد انسان‌های خالص است.
وی با تأکید بر اینکه شهید عقیقی هم عارف و شهید پرور بود، گفت: کسانی که حتی به دین و مذهب نیز اعتقادی ندارند، نمی‌توانند مرگ را انکار کنند، اما شهدای فهمیده بودند که حتی در مردن هم نباید باخت لذا با خدا معامله کردند.
این راوی دفاع مقدس در ادامه به فرازهایی از وصیت‌نامه شهید عقیقی اشاره کرد و گفت: اگر وصیتنامه شهید عقیقی را مشاهده کنیم و مطالب او را درباره مقام و منزلت زن بخوانیم مشاهده خواهیم کرد که این شهید بزرگوار تا چه حد روشن‌فکر بوده است و در زمانی که غرب، زن را به عنوان یک ابزار اقتصادی معرفی می‌کند، او زن را طبق آیات قرآن و سبک زندگی اهل بیت(ع) معرفی می‌کند.
یادآور می‌شود، تجلیل از مادر شهید محمدرضا عقیقی تداوم‌بخش این مراسم بود و سپس از تصنیف سردار شهید محمدرضا عقیقی نیز رونمایی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها