شیخی در گفتگو با «بسیج»:

چرا برخی مدیران اینهمه پول بگیرند مگر تخم ده زرده کردند

این اقتصاددان گفت: برخی مدیران اینهمه پول بگیرند مگر تخم ده زرده کردند و مدیران هر روز سوپر میلیاردر می شوند و در مقابل شاهد هستیم اقشار فقیر جامعه روز به روز فقیر تر می شوند غنی شدن مدیران در راستای فقیر کردن سایر اقشار جامعه است.
کد خبر: ۸۶۷۶۸۱۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

دکتر عبدالمجید شیخی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه حقوق نجومی و ارائه  وام 500 میلیونی برای برخی مدیران و محدودیت بانک ها برای ارائه وام خرد به مردم ناشی از چیست اظهار داشت: اینکه برخی مدیران حقوق چند ده میلیونی می گیرند دلیل اش این است که دولت این سنت سیئه را با افزایش چند ده برابری حقوق برای وزرا و معاونین خود ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دولت باید پاسخگوی حقوق نابرابر باشد افزود:  از دولت پرسیده شود به چه دلیلی اجازه داده است تا علاوه بر حقوق چند ده میلیونی به برخی مدیران موسسات مالی، بیمه ای و بانکی وام تا 50 برابر حقوق با کارمزد 1 درصد به این مدیران ارائه می دهد؟! این رویه حقوق عموم مردم را ضایع و مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی بدبین می سازد.

شیخی خاطر نشان کرد: برخی از اعضای هیات امنا و مدیران صندودق توسعه ملی نیز  وام تا 50 برابر حقوق دریافت می کنند که مقصر اصلی دولت است؛ نه تنها دولت فساد اقتصادی را جدی نمی گیرد بلکه مشوق فساد اقتصادی است این با عدالت متضاد است و به نوعی تناقض گویی دولت است.

این اقتصاددان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه آیا مدیرانی که 600 برابر دیگران حقوق دریافت می کنند خدمت 600 برابری به مردم و مملکت انجام می دهند اذعان داشت: برخی مدیران در برابر حقوق لازم خدمت لازم را انجام نمی دهند حقوق نجومی مدیران و وام های 50 برابری، نظام بانکی را قفل کرده است، نظام بانکی  سدّی در برابر رسوخ مالی و پولی جامعه به فعالیت تولیدی شده است و کانالی برای ورود جامعه به فعالیت دلالی گردیده است، منفعتی که از کانال دلالی نصیب می شود برای  پاداش چند صد میلیونی به جیب مدیران بانکی و سایر مدیران  می رود.

وی در خاتمه افزود:  چرا برخی مدیران اینهمه پول بگیرند مگر تخم ده زرده کردند و مدیران هر روز سوپر میلیاردر می شوند و در مقابل شاهد هستیم  اقشار فقیر جامعه روز به روز فقیر تر می شوند غنی شدن مدیران در راستای فقیر کردن سایر اقشار جامعه است.

ارسال نظرات