با تصویب شورای شهر خرم آباد

مجوز ضرورت اجرای طرح آزادسازی حریم امامزاده زیدبن علی(ع)صادر شد

با موافقت اعضای شورای شهر خرم آباد مجوز ضرورت اجرای طرح آزادسازی حریم امامزاده زیدبن علی(ع) صادر و مسیر اجرای این طرح هموار شد.
کد خبر: ۸۶۷۷۲۹۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام عباس زاده معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر خرم آباد ب اشاره به ضرورت آزاد سازی حریم امامزاده زیدبن علی(ع) گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته حریم امامزاده زیدبن علی(ع) در چند فاز به طور کامل آزاد می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی به عمل آمده با تخریب ها واحدهای تجاری امام زاده زیدبن علی(ع) و حوزه علمیه کمالیه در یک محوطه مشترک قرار می گیرند، افزود: اجرای طرح آزادسازی حریم امام زاده نیازمند مصوبه ضرورت اجرای طرح توسط شورای شهر است که با توجه به اهمیت اجرای آن به عنوان یک مطالبه مردمی از اعضای شورایشهر انتظار داریم که این مجوز را صادر کند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه صدور مجوز ضرورت اجرای طرح برای آزادسازی حریم امامزاده زیدبن علی یک کار فرهنگی و مذهبی است و افتخاری برای شورا محسوب می شود، گفت: کاربری محوطه حریم امام زاده زیدبن علی(ع) خرم آباد پس از آزادسازی کاربری مذهبی و فرهنگی است.

عباس زاده با بیان اینکه وضعیت فعلی امامزاده زیدبن علی(ع) با توجه به کسب وکار اطراف آن به هیچ وجه در شان این امامزاده نیست، بیان کرد: با آزادسازی حریم امامزاده مشکل عبور و مرور مردم نیز که به سختی انجام می شود تسهیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیش از این تلاش هایی برای آزاسازی حریم امامزاده زیدبن علی(ع) صورت گرفت اما امکان آن فراهم نشد و با این حال در حال حاضر طرح آزادسازی با همکاری استانداری لرستان طی چند فاز انجام می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: پس از تخریب و آزادسازی حریم امامزاده زائرسرا و حسینیه احداث می شود.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه صدور مجوز ضرورت اجرای طرح آزادسازی حریم امامزاده زیدبن علی به رای گیری گذاشته شد که با رای اعضاء صدور این مجوز تصویب شد.

ارسال نظرات