خالی شدن صندوق صدقات در نظرآباد به دست چه کسی؟

خالی شدن برخی از صندوق های صدقات در شهرستان نظرآباد آن هم به شکلی عجیب شاید مسئله و کار چندان جالب و شایسته ای نباشد ولی اتفاقی است که سال های سال به فراوانی می افتد و خیلی ساده از کنارش میگذریم و آب از آب تکان نمیخورد.
کد خبر: ۸۶۷۷۳۱۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ؛ خالی شدن برخی از صندوق های صدقات در شهرستان نظرآباد آن هم به شکلی عجیب شاید مسئله و کار چندان جالب و شایسته ای نباشد ولی اتفاقی است که سال های سال به فراوانی می افتد و خیلی ساده از کنارش میگذریم و آب از آب تکان نمیخورد.

بر اساس این گزارش؛ صندوق صدقه که به نوعی ابزاری است برای رسیدن پولی که مردم با انداختن آن به داخل این صندوق ها و با رسیدن همان پول ها که به نوعی زکات هم محسوب میشود به دست نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نزد ما ایرانیان از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است. حال آنکه این صندوق ها چگونه و توسط چه افرادی خالی میشود و آیا اصلا دست نیازمندان واقعی میرسد یا نه مسئله ای قابل تأمل و عجیب است کما اینکه در شهرستان نظرآباد بارها مشاهده شده است که افراد معتاد و یا همان کارتن خواب ها نیمه های شب به دور از دیدگان مأمورین جان بر کف نیروی انتظامی و عموم مردم با شیوه هایی کاملا حرفه ای صندوق های صدقات را خالی کرده اند و بهتر بگوییم دود این دزدی ها بدون شک بر چشم نیازمندان و محرومانی که هر ماه چشم امید به رسیدن این نذورات و زکاتی دارند که به دستشان برسد میرود.

آیا لازم نیست با اندیشیدن تمهیدات لازم و کاملا بجا از بروز این ناهنجاری اجتماعی ممانعت بعمل آورد؟ البته بارها مأمورین نیروی محترم انتظامی با دستگیری دزدان صندوق های صدقات آنها را به سزای اعمالشان رسانده اند ولی چرا باز این اتفاقات شوم و زشت همچنان به پای خود پابرجاست و باز هم شاهد خورده شدن حق و حقوق مظلومان و محرومان نیازمند به این نذورات و صدقات هستیم؟ در هر صورت همانطور که در دین مبین اسلام به ارزش و ثواب پرداخت زکات اشاره های فراوانی شده مسئولین ذیربط هم باید در رساندن هر چه بهتر و بدون کم و کاستی این صدقات دست صاحبانشان که همان فقیران و افراد نیاز مند هستند نهایت تلاش و کوشش را خرج کنند تا مبادا حقی از حقوق نیازمندان وابسته به کمیته امداد امام خمینی (ره) ضایع و تباه شود.
خالی شدن صندوق صدقات در نظرآباد به دست چه کسی؟
خبرنگار ؛ ابراهیم باباپور اصل
ارسال نظرات
پر بیننده ها