در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی؛

پرداخت دو میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی در پلدختر

مسئول بسیج سازندگی پلدختر گفت:در سال گذشتنه بیش از 21میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی به متقاضیان داده شد
کد خبر: ۸۶۷۷۹۱۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،ستوان یکم پاسدار فرشاد ترکارانی مسئول بسیج سازندگی پلدختر با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتی،اقدام وعمل" اظهار داشت:بسیج از اولین نهادهای اجرایی که در راستای اقتصاد مقاومتی برنامه های مختلف اشتغالزایی در سطح کشور اجرا کرده است و امسال هم قصد دارد با برنامه ریزی مناسب ،چتر حمایت از تولیدات داخلی را گسترش دهد.

 وی بیان کرد:امروز یک بسیجی با گرفتن 5الی 10میلیون تومان با استفاده از ظرفیت های بومی که در محل زندگی خود دارد می تواند شغل پایداری را فراهم کند.

وی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی تنها راهکار حل مسائل ومشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد:زمانی که اقتصاد کشور متکی به نفت باشد و برخی ها  از همین حربه برای فشارسیاسی برعلیه کشور استفاده می کنند.

ترکارانی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی تصریح کرد:مقام سازی اقتصاد در مقابل تهدیدات اقتصادی خارجی و توجه به تولیدات داخلی  از عوامل اقتصاد مقاومتی است.

مسئول بسیج سازندگی پلدختر با بیان اینکه برنامه های اقتصاد مقاومتی بسیج در دورترین نقاط محروم شهرستان انجام می شوند یادآورشد:با توجه به تدابیر و برنامه ریزی هایی که در خصوص اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان پلدختر داشته ایم در سال گذشته حدود 21میلیارد و صد و نود میلیون ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان داده شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 146نفر توانستند از تسهیلات اشتغالزایی در قالب اقتصاد مقاومتی استفاده کنند خاطر نشان کرد:تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج در زمینه های پرورش قارچ،زنبور عسل،ترشیجات،ماکیان،اصلاح باغات،گیاهان دارویی،آبزیان،تسهیل در امر ازدواج،راه اندازی و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی ،کاشت غلات وحبوبات مرتبط با امنیت غذایی و توسعه باغداری متناسب با اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی به متقاضیان داده شد.

ترکارانی با اشاره به برخی از برنامه های اقتصاد مقاومتی بسیج که در سال گذشته اجرایی شد تصریح کرد:در زمینه برنامه مهارجت معکوس به روستاها با استفاده از طرح های اقتصاد مقاومتی،صنایع تبدیلی ،کوچک و مشاغل خانگی توانستیم 270نفر را به روستاها بازگردانیم.

وی ایجاد اشتغال برای بسیجیان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) با استفاده از طرح های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را 200نفر عنوان کرد و افزود:در تسهیل امر ازدواج با استفاده از طرح های اقتصاد مقاومتی،270نفر را توانستیم ساماندهی کنیم.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج پلدختر اضافه کرد:در راستای راه اندازی و ایجاد صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی (بسته بندی،روغن گیری،اسانس گیری،رب وعصاره،ترشیجات وشوری حات،فرآوری لبنیات)،290نفر توانستند تسهیلات لازم را دریافت کنند.

وی رشه کن کردن سواد آموزی را با همکاری نهضت سواد آموزی از دیگر برنامه های بسیج در قالب اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:با همکاری نهضت سواد آموزی،طرح سواد آموزی را با اولویت کشاورزان و افراد فعال در طرح های اقتصاد مقاومتی به تعداد 950نفر آموزش داده ایم.

وی ادامه داد:در جهت کمک به سازندگی ومحرومیت زدایی با اجرای اردوهای یک روزه حلقه های صالحین در عرصه های جمع آوری محصول،هرس،واکسیناسیون و غرس نهال) 22هزار نفر را انجام داده ایم.

ترکارانی خاطر نشان کرد:حدود 200نفر در قالب همین برنامه های اقتصاد مقاومتی با حضور در کلاس های آموزشی و مشاوره ای ازدواج و افزایش موالید آموزش های لازم را فرا گرفتند.

مسئول بسیج سازندگی با اشاره به برگزاری اردوهای 7و10روزه جهادی و طرح هجرت دانش آموزی بیان کرد:در قالب این اردوهای جهادی و طرح هجرت دانش آموزی به مناطق محروم شهرستان پلدختر 350نفر به کار گیری شدند.

ارسال نظرات