برنامه‌های نیمه‎شعبان مسجد مقدس جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: برنامه ویژه ای برای تجلیل از شهدای مدافع حرم در نظر گرفته شده که در آن فرزندان شهدا تصاویری را از این شهدا طراحی می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۷۸۲۷۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس ابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری درباره تشریح برنامه های نیمه شعبان در مسجد جمکران افزود: این مسجد سالانه میزبان 20 میلیون مخاطب است و در شب های چهارشنبه بیش از 300 هزار نفر مشتاق و نمازگزار در این مکان حضور می یابند.
وی تاکید کرد: آمارها نشان می دهد مخاطبان ما نسل جوان هستند.
 
معاون فرهنگی مسجد جمکران درباره شعار نیمه شعبان گفت: عنوان شعار برنامه های امسال «انتظار آگاهانه، زندگی مومنانه» در نظر گرفته شده و این شعار با توجه به سبک زندگی و شرایط امروز جهان طراحی شده است.
 
وی افزود: از محورهای اصلی برنامه های امسال توجه ویژه به تحولات منطقه و جهان اسلام است.
 
ابراهیمی ادامه داد: اگر مسجدهای هم تراز جمکران بتوانند نقش خود را در تمدن نوین اسلامی ایفا کنند نباید نسبت به حوادث دنیا و جهان اسلام بی تفاوت باشند.
 
وی با اشاره به تنوع برنامه ها برای اقشار مختلف و نیز ضرورت استفاده از قابلیت های هنری افزود: برنامه ها نیمه شعبان با تجلیل از سردار شهید مصطفی بدرالدین و با حضور نمایندگانی از حزب الله لبنان آغاز می شود.
 
ابراهیمی درباره سخنرانان برنامه ها نیز گفت: عصر یک روز قبل از نیمه شعبان سخنران برنامه آیت الله احمد خاتمی است.
 
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: محفلی بین المللی با حضور شاعرانی از کشورهای آفریقا، تانزانیا، عراق، تاجیکستان، هند و ایران با موضوع امام زمان (عج) برگزار می شود.
 
وی گفت: همایش بین المللی موعود امم با حضور ملیت های مختلف در روز نیمه شعبان و با حضور بیش از 100 هزار نفر برگزار خواهد شد.
 
ابراهیمی افزود: همچنین فردا همایش بین المللی فرهنگ مهدوی در عرصه جهانی با حضور 200 تشکل فعال در عرصه بین المللی برگزار می شود.
 
وی گفت: کارگاه های آموزشی کوتاه مدت با هدف معرفی کتاب های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و بیان معارف مهدوی نیز برگزار خواهد شد.
 
ابراهیمی افزود: از دیگر برنامه ها دائر کردن ایستگاه‌های سیار کتاب در مسجد مقدس جمکران است و خادمان کتاب، کتاب های کم حجمی را انتخاب و در اختیار زائرین قرار می دهند.
 
وی گفت: در برنامه ها اهتمام ویژه به برگزاری نماز جماعت داشته ایم و نمازها به ترتیب شب نیمه شعبان به اقامت آیت الله نوری همدانی، صبح نیمه شعبان به اقامت آیت الله هاشمی شاهرودی، ظهر نیمه شعبان آیت الله سبحانی و نماز مغرب و عشاء نیمه شعبان به امامت آیت الله علوی گرگانی اقامه می شود.
ارسال نظرات