یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

دولت جنبه اقتصادی غارت دو میلیارد دلاری را بایکوت کرده!

سید علی سبحانی ثابت گفت: آنچه که به عنوان بحث اساسی در غارت دو میلیارد دلاریی پرداخته نمی شود این است که در برجام به چه دستاوردهای اقتصادی رسیدیم و چه امتیازات اقتصادی را از دست داده ایم که همچنان توسط دولت کمرنگ مانده است.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۵۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

سید علی سبحانی ثابت اقتصاددان و دکترای پولی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به  غارت دو میلیاردی و دولت به جای اینکه واکنش مناسب اقتصادی انجام دهد دولت قبل را متهم می کند اظهار داشت: آنچه که به عنوان  بحث اساسی در غارت دو میلیاردی پرداخته نمی شود این است که در برجام به چه دستاوردهای اقتصادی رسیدیم و چه امتیازات اقتصادی را از دست داده ایم که همچنان توسط دولت کمرنگ مانده است.

وی با بیان اینکه دولت به برجام سیاسی و حقوقی می پردازد نه اقتصادی افزود: در حقوق بین الملل قواعد مربوط به معاملات تجاری تعریفی خاص دارد و اینکه آمریکا مطح می کند اگر حقوق تان پایمال شده است شکایت کنید و دولت در پی پیگیری حقوقی و شکایت است اینگونه رفتار در جامعه جهانی از هیچگونه مبنای حقوقی برخوردار نبوده است.

سبحانی بیان داشت: اقتصاد و سیاست بین الملل هر گونه بده بستان را با دید استراتژیک مینگرد لذا نباید توقع داشت بعد از شکایت از طرف حقوقی مقابل آنها حق را برگردانند.

این اقتصاددان ادامه داد: از جمله اشکالات مهم در برجام همین است که آمریکا جرات پیدا کرده است تا اموال بلوکه شده ایران به میزان دو میلیارد دلار را چپاول کند و دولت همچنان به تعهدات خود در برابر این دشن همیشگی پایبند است و توانسته  است مجتمع غنی سازی نطنز و آب سنگین اراک را بتن ریزی کند.

وی در خاتمه افزود: وقتی که در جنگلی که همه دزدند گذاشتن اسلحه به معنای ارتباطات موثر و نرم بی فایده است و شکایت حقوقی دولت جایی نخواهد داشت.

ارسال نظرات