گزارش بسیج پرس از بیمارستان صحرایی بوستان ولایت:

از ویزیت رایگان روزانه ۱۴۰۰ بیمار تا صدور کارت مددجویی برای ۲۰۰ نفر در بیمارستان سردار همدانی

بزرگترین بیمارستان صحرایی در بوستان ولایت برپا شده و ۲۰۰ متخصص در این بیمارستان به مردم خدمت رسانی می کنند.
کد خبر: ۸۶۷۹۱۴۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
به گزارش سرویس مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج؛ بیمارستان صحرایی با نام سردار شهید حسین همدانی به همت بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در بوستان ولایت برپا شده است.
 
در این بیمارستان که از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ اردیبهشت ماه برپا شده ویزیت رایگان برای ۱۲ هزار بیمار انجام می شود و ۲۰۰ متخصص نیز برای خدمت رسانی به مردم در بیمارستان صحرایی مستقر شدند.
 
درمانگاه های تخصصی بیمارستان صحرایی در بوستان ولایت شامل چشم پزشکی، داخلی، اولوژی، قلب و عروق، جراحی عمومی، گوش حلق و بینی، زنان و زایمان،‌ روانشناسی و روانپزشکی است.
 
حجت الاسلام گواهی: سپاه پاسداران همواره در کنار مردم بوده/ برپایی بیمارستان صحرایی در بوستان ولایت قابل  تقدیر است
 
عبدالعلی گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه تهران در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی سردار همدانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی بسیج پرس در خصوص برگزاری رزمایش امداد و نجات سپاه و برپایی بیمارستان صحرایی در بوستان ولایت که به همت بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ برگزار شده است،‌ گفت: در حقیقت این رزمایش میزان آمادگی سپاه و بسیج را در لحظه مواجه با حوادث طبیعی نظیر زلزله، مورد ارزیابی قرار می دهد.
 
وی با بیان اینکه سپاه همواره آمادگی لازم را برای خدمت رسانی به مردم دارد، ادامه داد: برای مثال برف و باران شدیدی که دو سال پیش در شمال کشور رخ داد ورود سپاه پاسداران بود که باعث نجات مردم شد لذا نیروهای بسیج و سپاه از آمادگی قابل توجهی در خصوص مواجه با بلایا برخوردار هستند و سپاه همواره در کنار مردم قرار دارد و به آن ها خدمت رسانی می کند.
 
گواهی در خصوص نوع فعالیت بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: بسیج جامعه پزشکی تهران همواره خدمات زیادی را به مردم تهران به ویژه در مناطق محروم داشته و همین برپایی بیمارستان صحرایی در بوستان ولایت از این جهت که به مردم مناطق محروم خدمت رسانی می کند قابل تقدیر است. 
 
زاکانی: روزانه ۱۴۰۰ نفر در بیمارستان صحرایی بوستان ولایت ویزیت می شوند
 
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی سردار شهید حسین همدانی در گفتگو با بسیج پرس برپایی این بیمارستان به همت بسیج جامعه پزشکی تهران را از چند جهت قابل اهمیت دانست و گفت: اولین نکته این بیمارستان استفاده از حداقل امکانات برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی به مردم است و خدمات ارائه شده در این بیمارستان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و این بیمارستان هیچ تشابهی با بیمارستان های صحرایی ندارد و در حال حاضر روزانه ۱۴۰۰ نفر توسط پزشکان در این بیمارستان معاینه می شوند.
 
وی ادامه داد: روحیه تعاون و همکاری یکی دیگر از نکات این بیمارستان بوده و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران و دانشگاه شهید بهشتی این بیمارستان برپا شد لذا روحیه تعاون و همکاری درس های بزرگی را به ما می دهد که  می شود کارهای بزرگ را با همکاری و با حداقل امکانات انجام داد.
 
زاکانی در خصوص پزشکان حاضر در بیمارستان صحرایی شهید همدانی گفت: پزشکان مستقر در این بیمارستان از بهترین پزشکان و متخصصان موجود در شهر تهران هستند و ویژگی آن ها این است که در این بیمارستان آن ها به سراغ بیماران می روند ولی در بیمارستان های معمولی مردم نزد پزشکان می روند که این اقدام آن ها تجلی ایمان و ایثار و فداکاری است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس نهم اظهار داشت: برپایی چنین بیمارستان هایی آمادگی لازم را به مسئولین می دهد تا در مواقعی که بحرانی رخ می دهد بتوانند امکانات را بسیج کنند و با ارائه خدمات از مشکلات عبور کنند.
 
ارائه خدمات پزشکی به مردم در مناطق محروم بزرگ ترین دستاورد بسیج جامعه پزشکی تهران است
 
زاکانی ارائه خدمات پزشکی به مردم در مناطق محروم را بزرگ ترین دستاورد بسیج جامعه پزشکی تهران عنوان کرد و گفت: برپایی بیمارستان صحرایی در بوستان ولایت از این جهت قابل اهمیت است که به مردم مناطق محروم خدمت ارائه می کند.
 
وی در پایان گفت: با همکاری بسیج جامعه پزشکی بیمارستان های امام خمینی و فارابی بیمارانی که نیاز به جراحی داشته باشند بعد از معاینه در  بیمارستان صحرایی برای جراحی به این بیمارستان ها منتقل می شوند.
 
صدور کارت مددجویی برای ۲۰۰ نفر
 
نظام الدین طباطبایی رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در حاشیه بیمارستان صحرایی سردار همدانی در گفتگو با بسیج پرس با اشاره به فعالیت درمانگاه های تخصصی مختلف در بیمارستان گفت: بیمارانی که به بیمارستان می آیند قبلا در نواحی ما انتخاب شدند برای مثال حدود ۱۰ هزار بیمار در مناطق شهرداری مورد ویزیت قرار گرفتند که ۵ هزار نفر از آن ها برای معاینات بیشتر به درمانگاه های ما در بوستان ولایت ارجاع داده شدند.
 
وی با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با برپایی این بیمارستان به بیماران مناطق ۱۲،۱۶،۱۸ و ۱۹ تهران خدمات ارائه کرده است،‌ گفت:‌ هدف اصلی ما از برپایی این بیمارستان ایجاد آمادگی و ارتقای نیروهای تخصصی خودمان در حوزه جامعه پزشکی است که اگر بحرانی در تهران رخ دهد چگونه می توانیم در مناطق غیربیمارستانی به مردم خدمات درمانی و پزشکی ارائه دهیم.
 
طباطبایی در پایان اظهار داشت: طرح مددکاری نیز در بوستان ولایت انجام می شود و بیمارانی که به جراحی نیاز دارند به بیمارستان های تهران ارجاع داده می شوند و ما قصد داریم با ارائه کارت مددجویی به  کسانی که وضعیت مالی مناسبی ندارند توانسته باشیم مقداری از مشکلات آن ها را حل کنیم و تا به این لحظه برای ۲۰۰ نفر کارت مددجویی صادر شده است و در این جهت روزانه ۲۰ بیمار را برای جراحی چشم به بیمارستان فارابی ارجاع داده ایم.
 
منبع:بسیج پرس
انتهای پیام/
ارسال نظرات