نماینده ولی فقیه در لرستان:

جوان موتور متحرکه رسیدن به قله تمدن اسلامی است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: جوان موتور متحرکه رسیدن به قله تمدن اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۰۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در گردهمایی جوانان عضو مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان که به مناسبت روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان برگزار شد،گفت:جوان موتور محرکه رسیدن به قله تمدن اسلامی است و با این حال باید از این ظرفیت نیز برای تحقق جامعه دینی و تمدن اسلامی که مورد تاکید رهبر انقلاب است، استفاده شود.

وی با طرح این سوال که چرا باید به جوانان اعتماد کنیم، افزود: یکی از دلایلی که موجب می شود به جوانان اعتماد کنیم این است که هیچ کس به اندازه جوان انگیزه خالص و بی توقع برای کار کردن را ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان داشتن روحیه اعتماد به نفس، قدرت تحلیل، اندیشیدن و خردورزی است را از دیگر دلایل موثر در داشتن اعتماد کردن به جوانان عنوان کرد و گفت: جوان پیش خود تحلیل می کند و علاقمند است که در تمام عرصه ها حرف بزند و نقد کند و این ارشمند است.

میرعمادی با اشاره به اینکه جوان دارای توان انجام هر کاری است، افزود: ضعف در جوان نیست؛ چرا که جوان دارای اوج قدرت جسمی و روحی است.

وی با بیان اینکه ثابت شده است که جوانان به هر کاری دست بزنند با موفقیت آن را انجام می دهند، افزود: اگر چه برخی ها ممکن است که کار جوانان ذا نپسندند و خوششان نیاید؛ اما این دلیل این نیست که جوانان نتوانسته اند در کار خود موفق باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد داشتن شجاعت و قدرت ریسک پذیری در جوانان را دیگر عوامل موثر در داشتن اعتماد به این قشر برشمرد و گفت: ویژگی های وجود در قشر جوان باعث می شود که انسان به جوان تکیه کند. در واقع جوان مظر امید و نوید جامعه است موجب خوشحالی، شادابی، طراوت و زیبایی می شود.

میرعمادی با اشاره به اینکه ویژگی های جوانان به انسان قدرت و انرژی می دهد، تصریح کرد: همه وظیفه دارند که از ظرفیت جوانان استفاده کنند. در واقع مسئولیت ها را به جای پیشکسوتان باید به جوانان واگذار کنیم و در مقابل از تجربیات پیشکسوتان بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت جوانان موفق برای هویت بخشی به دیگر جوانان و ارتقاء هویت ملی و دینی استفاده شود، بیان کرد: جوانان از ظرفیت بالایی برای مقابله با جنگ سایبری دشمن برخوردار هستند و با این حال توصیه ما این است که در هر کارگروهی که در مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در استان راه اندازی شده است یک سایت برای پاسخگویی به شبهات ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان حضور جوانان در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات را کاری مهم و اساسی دانست و گفت: دفاع مقدس به جوانان واگذار شد و از این آزمون موفق شدند و با این حال اگر امروز نیز تحقق اقتصاد مقاومتی به جوانان واگذار شود موفق می شوند؛ اما متاسفانه اقتصاد مقاومتی به بزرگترین بدهکار بانکی واگذار شده است.

میرعمادی با تاکید بر اینکه تحقق جامعه دینی و تمدن اسلامی با استفاده از فکر، خلاقیت و ذهن جوانان امکان پذیر است، تصریح کرد: کارگروه اقتصاد مقاومتی در مجمع مشورتی جوانان تشکیل شده است و با این حال باید از این ظرفیت در راستای تسریع در تحقق اقتاد مقاومتی استفاده شود.

وی اظهار کرد: انتظار داریم که جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی این مجمع در سالی که از جانب رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده شده است هر دو هفته یک بار برگزار شوند تا شاهد دستاوردهای آن باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه دشمنان به دنبال از بین رفتن توان جوان در کشورمان هستند و در واقع می خواهند این توان را به فساد و زوال بکشانند، گفت: ضرورت دارد که جوانان برای در امان ماندن از گزند توطئه های دشمن با توکل بر خدا فعالیت کنند.

میرعمادی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در اساس نامه مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: کارگروهها این مجمع از امروز کار خود را شروع می کنند.

وی بیان کرد: اولین نکته در خصوص فعالیت در مجمع مشورتی جوانان این است که محور حرکت، فکر و ایده در این شورا جوانان هستند؛ اما هر کارگروهی باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را استخراج و بر اساس سیاست های کلی که توسط معظم له ابلاغ شده اند عمل کند. در واقع در این مجمع هر ایده ای باید برخواسته از ولایت باشد و اگر نباشد جایگاهی ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه این آمادگی وجود دارد تا از ظرفیت اساتید برای ارائه آموزش های مورد نیاز کارگروههای مختلف مجمع استفاده شود، گفت: ضرورت دارد که کارگروهها با توجه به نوع فعالیت خود هم در بعد عملی و هم در بعد نظری اقدام کنند.

میرعمادی اضافه کرد: این مجمع به یک الگو در سطح کشور تبدیل شده است و در بین دانشگاه ها و مراکز علمی نیز دارای جایگاه است.
ارسال نظرات