معاون اداري و مالي شهردار زنجان:

بررسي زمينه‌هاي همكاري شهرداری زنجان با تركيه

با حضور سركنسول تركيه در تبريز و مديران شهرداري و رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر زنجان زمينه‌هاي همكاري زنجان با تركيه بررسي شد.
کد خبر: ۸۶۷۹۵۶۰
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون اداري و مالي شهردار زنجان با بيان اينكه زنجان داراي هشت شهرستان و 19 شهر و بيش از يك ميليون جمعيت است، گفت: با توجه به قرار گيري زنجان در محور ارتباطي مركز به شمال غرب و اروپا این استان موقعيت خاصی دارد.

حسن عیوض‌زاده با بیان اینکه انگيزه جذب سرمايه گذاري در زنجان بالاست، افزود: نزديكي به پايتخت از ديگر مزاياي زنجان است.

وی با اشاره به اینکه اشتراكات زنجان با تركيه سرمايه گذاري در زنجان را آسان‌تر مي‌كند، ادامه داد: يكي از مشتركات تركيه و زنجان هنر اسلامي است كه بيشتر در مساجد قابل مشاهده است و زبان گفتار و آب و هوايي نيز از ديگر اشتراكات است.

معاون اداري و مالي شهردار زنجان با بیان اینکه ارتباط ايران و تركيه از قدمت بالايي برخوردار است، تصریح کرد: هر دو كشور تلاش دارند تا از تجربيات همديگر در زمينه‌هاي مختلف استفاده كنند.

وی خاطر نشان کرد: اين مسائل نشان مي‌دهد سرمايه گذاري در استان زنجان به راحتي امكان پذير بوده و امنيت سرمايه گذاري قابل تضمين است.

عیوض‌زاده افزود: شهرداري زنجان با جديت به دنبال جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي در زمينه‌هاي مختلف است

وی با اشاره به اینکه زنجان با ترابوزان خواهر خواندگي دارد، بیان کرد: با توجه به سابقه همكاري و خواهر خواندگي شهر زنجان با ترابوزان تركيه انتظار مي‌رود سرمايه گذاري در زنجان به آساني صورت گيرد و از سرمايه‌گذاران تركيه دعوت مي‌كنيم از پروژه‌هاي سرمايه گذاري شهرداري بازديد كنند.

همچنین سركنسول تركيه در تبريز نیز در این جلسه گفت: ايران براي ما مهمترين همسايه است.

فاحری چاقلار با بیان اینکه ما ايران را از جان و دل دوست داريم و ايرانيان را برادر خود مي‌دانيم، افزود: سرمايه‌گذاران تركيه علاقه زيادي براي سرمايه گذاري در ايران دارند.

وي با اشاره به مشتركات دو كشور اظهار داشت: فرهنگ، مذهب و زبان مهمترين مشتركات دو كشور هستند.

سركنسول تركيه در تبريز با بیان اینکه در آينده هيئت‌هاي تجاري و سرمايه‌گذاراني كه به ايران سفر مي‌كنند به زنجان نيز خواهيم آورد، گفت: بايد روي پروژه‌هاي مشخص كار كنيم.

وی تاکید کرد: اگر پروژه‌ها تعريف شده باشند مي‌توانيم این پروژه‌ها را به سرمايه گذاران، بازرگانان و شركت‌هاي بزرگ ارائه دهيم.

همچنین رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان نیز در این جلسه گفت: زنجان يكي از شهرهاي تاريخي است.

سعيد اميدي با بیان اینکه زنجان از قديم در مسير دري به آذربايجان بوده و مورد توجه قرار گرفته است، افزود: این شهر به واسطه نزديكي به پايتخت و همجواري با هفت استان موقعيت ممتازي دارد.

وی خاطر نشان کرد: همان طور كه در قديم در مسير جاده ابريشم قرار دارد الان نيز وضعيتي این چنين دارد چرا كه در مسير شاهراه مركز به شمالغرب و اروپا قرار دارد.

رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان با بیان اینکه مردم نجيب، مهمان نواز و سخت كوشي دارد، ادامه داد: زنجان آب و هواي خوب و سرسبز و شهر تميزي دارد.

وی به صنایع دستی زنجان اشاره کرد و گفت: هنرمندان صنايع دستي زنجان با تلفيق هنر و صنعت صنايع دستي زيبايي خلق مي‌كنند که در زمینه بسته بندي و صادرات این صنايع دستي زمينه همكاري وجود دارد.

امیدی با بیان اینکه شهرداري زنجان از سرمايه گذاري استقبال كرده و شوراي اسلامي شهر پشتيباني مي‌كند، گفت: زنجان داراي فرصت استثنايي براي سرمايه گذاري است.

وی با اشاره به اینکه احداث مجتمع‌هاي اداري، تجاري، گردشگري، پاركينگ‌هاي طبقاني و مكانيزه، ايجاد سايت‌هاي صنفي، شهرداري الكترونيك، بازارچه و غيره از جمله فرصت‌هاي سرمايه گذاري در زنجان است، ادامه داد: زنجان سرشار از فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري است.

رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان از سركنسول تركيه در تبريز دعوت كرد تا در جشنواره ملي آش ايراني در زنجان شركت كند.

در ادامه نماينده وزارت خارجه در استان زنجان نیز در این جلسه گفت: زنجان در روابط ايران و تركيه مظلوم واقع شده است.

نظري افزود: يكي از عوامل اين مظلوميت نبود دفتر وزارت خارجه بود كه امروز مرتفع شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: اميدواريم با آغاز به كار دفتر وزارت خارجه در زنجان زمينه توسعه استان زنجان فراهم شود.

نماينده وزارت خارجه در استان زنجان با بیان اینکه روابط سياسي ايران و تركيه در حد مطلوب قرار دارد اما روابط تجاري بايد ارتقا يابد، گفت: شرايط براي گسترش روابط آماده است، گفت: كميسيون مشترك دو كشور امسال در آنكارا تشكيل شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان دو كشور تصميم گرفته‌اند تا مبادلات تجاري خود را به 30 ميليارد دلار افزايش دهند، ادامه داد: زنجان بايد سهم خود را از اين مبادلات تجاري بگيرد.

نظری با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفيت بالايي دارد، گفت: ليست پروژه‌هاي سرمايه گذاري استان در اختيار سركنسول تركيه در تبريز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمينه پتروشيمي و گردشگري آمادگي سرمايه‌گذاري وجود دارد، گفت: انرژي ارزان ما، تكنولوژي بالايي تركيه در برخي زمينه‌ها و جوانان با سواد كشورمان مي‌تواند زمينه مناسبي باشد و اين مسئله حتي مي‌تواند سبب اجراي پروژه‌هاي مشترك در ساير كشورها را فراهم كند.

ارسال نظرات