مدیر ساخت راه های استان:

محور گچساران - بهبهان نیازمند اعتبار 3 هزار میلیارد ریالی

مدیر ساخت راه های کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل طرح چهارخطه بابامیدان - گچساران به بهبهان نیازمند سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل است.
کد خبر: ۸۶۷۹۵۹۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
محمد احمدی با بیان اینکه طرح چهار خطه کردن محور گچساران - بهبهان با 150کیلومتر در حال اجراست و هم اکنون 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار کرد: 350 میلیارد ریال امسال برای ادامه عملیات اجرایی چهارخطه بابامیدان - گچساران به بهبهان تصویب شده است.
احمدی میزان اعتبار تصویب شده سال گذشته این طرح را 250 میلیارد ریال ذکر کرد.

مدیر ساخت راه های کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل طرح چهارخطه بابامیدان - گچساران به بهبهان نیازمند سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل است.

وی بیان کرد: تاکنون 230 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح بزرگراه بابامیدان -گچساران به بهبهان هزینه شده است که 140 میلیارد ریال آن در سال 93 بوده است.

وی اظهار کرد: 108 کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد، 25 کیلومتر در استان فارس و 17 کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد.

به گفته احمدی هم اکنون 55 کیلومتر از این طرح در قالب دو قطعه در مسیر جاده بابامیدان و بهبهان در حال ساخت است.

احمدی گفت: طرح مطالعاتی اجرای 69کیلومتر دیگر از این پروژه در حال بازنگری است.

وی تصریح کرد: این طرح که عملیات اجرایی آن که در سال 1390 شروع شدو براساس برنامه زمان بندی باید تا سال 99 بهره برداری شود.

مدیر ساخت راه های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چهار کیلومتر از این طرح در مسیر گچساران به بابامیدان چند روز آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرساخت راه های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:عملیات اجرایی 18کیلومتر از جاده گچساران - بابامیدان 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت:طرح احداث چهارخطه گچساران به خیرآباد در مسیر محور پرتردد بهبهان 17 درصد پیشرفت فیزیکی و قرار است امسال 10 کیلومتر آن زیر بار ترافیک برود.

احمدی بیان کرد:این پروژه که قطعه نخست جاده گچساران - بهبهان محسوب می شود، به طول 37 کیلومتر در حال اجراست.

وی اظهار کرد: قطعه دوم جاده گچساران به بهبهان نیز در حال مراحل مناقصه است.

وی با اشاره به اهمیت چهارخطه شدن جاده ارتباطی گچساران به بهبهان در کاهش تصادفات جاده ای به دلیل ترانزیتی بودن این راه ارتباطی افزود: با تکمیل این جاده، انقلابی در راه های ارتباطی جنوب کشور رخ خواهد داد.

احمدی با اشاره به محور مواصلاتی بابا میدان- گچساران و نقش مهم آن در کاهش ترافیک اظهار کرد: این محور یکی از جاده های مهم پرترافیک جنوب کشور است که همواره شاهد حجم زیاد تردد است.

براساس آمار موجود در چهار ساله گذشته 100 نفر در این جاده جان خود را از دست داده اند.
گچساران120 کیلومتر راه اصلی، 90کیلومتر راه فرعی درجه یک، 350 کیلومتر راه روستایی و 27 کیلومتر بزرگراه دارد.
ارسال نظرات