امام جمعه اهل سنت بندرلنگه:

نباید اختلاف بین شیعه و سنی باعث بغض و کینه شود

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه گفت: نباید آن چیزهایی که باعث اختلاف بین شیعه و سنی است باعث بغض و کینه شود.
کد خبر: ۸۶۷۹۷۲۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج استان هرمزگان، شیخ محمدصدیق بهجت در جمع ائمه جمعه و جماعات اهل سنت بندرلنگه در محل سالن جلسات سپاه بندرلنگه با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: تمامی آحاد مردم و علی‌الخصوص پاسداران، امام حسین(ع) را در همه مراحل الگوی خود قرار دهند؛ آل‌البیت پیغمبر نقطه مشترک بین مسلمانان است و امام حسین(ع) سرور آزادگان از هر نظر سرلوحه زندگی ما هستند.

وی افزود: ما مشترکات بسیاری در بین تشیع و تسنن داریم اگر در مسأله‌ای هم اختلاف نظر داریم در همان مسأله نیز اشتراکات زیادی وجود دارد. به‌عنوان مثال در ظهور حضرت مهدی(عج) بین شیعه و سنی اختلاف هست اما اشتراکات زیادتر است و اهل سنت بر این باورند که شخصی خواهد آمد و پرچم اسلام را به دست می‌گیرد و دینش را نصرت می‌دهد. این خود اشتراک اساسی بین این دو مذهب است.

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه اضافه کرد: نباید آن چیزهایی که باعث اختلاف بین شیعه و سنی است باعث بغض و کینه شود. در اهل سنت حدیث است که در نیمه شعبان برکات و رحمت نازل می‌شود.

بهجت در پایان یادآور شد: با همکاری خوبی که بین مردم، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی در این شهرستان وجود دارد ما هیچ‌گونه مشکلی نداریم و این از برکت وجود وحدت بین مسلمین است.

 

ارسال نظرات