خبرهای داغ:
امام جمعه دزفول عنوان کرد:

روز مقاومت مردم دزفول در عرصه بین‌المللی مورد توجه قرار گيرد

امام جمعه دزفول گفت: چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول یک روز ملی است که باید در عرصه بین المللی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۸۰۰۵۱
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳
به گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی پیش از ظهر امروز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن سوم و چهارم خرداد با نیمه شعبان اظهار کرد: مناسبت های پیش رو را با هدفگذاری واضح که دربردارنده تمام پیام ها باشد می توان نهادینه کرد و باعث توسعه اثرگذاری آنها شد.

وی با بیان اینکه امسال علاوه بر دزفول، تهران، قم، مشهد و اهواز به عنوان پنج شهر بزرگ کشور مراسم رسمی به مناسبت چهارم خرداد برگزار خواهند کرد، افزود: مناسبت چهارم خرداد با گذر زمان در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته و امسال نیز با تدابیر اتخاذ شده، برگزاری مراسم روز «مقاومت و پایداری دزفول» توسعه یافته است.

امام جمعه دزفول دیدار اعضای بنیاد چهارم خرداد با رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و سخنان وی مبنی بر اینکه استقامت مردم دزفول باید جهانی شود را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در راستای ترویج چهارم خرداد، این هفته در ۸۵۰ نماز جمعه سراسر کشور به صورت سازمان یافته به این مناسبت مهم می پردازند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی عنوان کرد: ائمه جمعه سراسر کشور نسبت به استقامت مردم دزفول و اساس و محور استقامت مرحوم آیت الله قاضی(ره) توجه ویژه دارند و در مراسم چهارم خرداد امسال باید به نقش آیت الله قاضی در مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس نگاه ویژه داشت و جایگاه علمای دزفول و نقش آنها در مقاومت را بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان دزفول با بیان اینکه خاستگاه روز مقاومت، دزفول است، گفت: با بیان حکمت و فلسفه دلایل نامیدن چهارم خرداد به روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در رسانه ها، این روز  باید به عنوان سمبل مقاومت ملی در رسانه ها مطرح شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به اینکه روزهای سوم  و چهارم خرداد باید به عنوان یک بسته فرهنگی توسط رسانه ها مورد توجه قرار گیرند، گفت: ۳سوم خرداد ثمره و نتیجه مقاومت سراسر کشور است که در دزفول ظهور و بروز پیدا کرد.

وی، مقاومت در مقابل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار داد و افزود: با بهره گیری از اصل مقاومت، می توان نگاهی منسجم پیرامون مقاومت را به سراسر جهان ارائه داد و اثرات آن را برای مسلمانان عالم گوشزد کرد.

امام جمعه دزفول با تاکید بر فضاسازی برنامه های چهارم خرداد افزود: باید مراسمات این روز را جهت داده و با نظرخواهی از مردم در اجرای مراسم، اجرای بسیاری از برنامه ها را به مردم واگذار کرده تا اصل مراسم چهارم خرداد مردمی باشد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی تصریح کرد: در شهرستان دزفول خانواده هایی وجود دارد که چندین شهید تقدیم اسلام کرده اند که اگر بتوان این موضوع را به گونه ای که برای جامعه جذابیت داشته باشد مطرح کرد در شناخت مقاومت و ایثار مردم دزفول بسیار مؤثر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: با پیوند زدن اقتصاد مقاومتی با مقاومت مردم دزفول می توان مقاومت مردم دزفول را به گونه ای مؤثرتر و مهمتر بیان کرد.

امام جمعه دزفول افزود: در شهرستان دزفول به اندازه کل استان خوزستان طرح اقتصاد مقاومتی آماده برای کلید خوردن وجود دارد که باید به آنها توجه اساسی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها