امام جمعه نیر:

شهدای مدافع حرم نور چشم ملت هستند

شهدای مدافع حرم در حقیقت شهدای ارزش‌ها و پاسداران حریم اهل بیت هستند که به معنای واقعی با دشمن جرار می‌جنگند.
کد خبر: ۸۶۸۰۰۸۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، حجت‌الاسلام ‌میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه نیر اظهار کرد: با وجود تحلیل‌های داخلی و خارجی مبنی بر اینکه امکان آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام بسیار سخت، دشوار و غیرممکن است اما این فرزندان برومند ملت بودند که در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس خرمشهر را بار دیگر به آغوش کشور باز گرداندند.

وی به عوامل پیروزی رزمندگان در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت:‌ وحدت، همدلی و عزم راسخ بر پایه ایمان و خودباوری عنصر اصلی این پیروزی بود که امام راحل نیز به معنای واقعی دست خدا را در این فتح بزرگ کاملاً روشن و مشهود تبیین و معرفی کردند.

امام جمعه نیر گفت: با آزادسازی خرمشهر صدام و حامیانش به تدریج از عرصه‌های مختلف میدان جنگ عقب‌نشینی کردند و به این واقعیت پی بردند که پیروز حقیقی، رزمندگان اسلام هستند.

مقدسی به فرا رسیدن نیمه شعبان ولادت حضرت قائم (عج) اشاره کرد و افزود: حقیقت و فلسفه ظهور حضرت مهدی (عج) برقراری عدل، داد و قصد در جامعه است.

وی با بیان اینکه جهان به مصلح حقیقی نیاز دارد که این حقیقت بر مبنای فطرت بشری است، بیان کرد: با ظهور حضرت مهدی (عج) شاخ استکبار و ظالمان می‌شکند.

مقدسی ضرورت تقویت و توسعه فرهنگ انتظار را در جامعه به عنوان نقطه امیدواری یادآور شد و اضافه کرد: ‌دشمنان انقلاب اسلامی سعی می‌کنند ابعاد این فرهنگ را کم‌رنگ جلوه دهند در حالی که حقیقت در تبیین فرهنگ انتظار نمودی واقعی پیدا می‌کند.

وی همچنین شهادت افتخارآمیز فرزند رشید استان اردبیل در قالب شهدای مدافع حرم دلاور عرصه سبلان دهقانی‌نیا را تسلیت گفت و افزود: شهدای مدافع حرم در حقیقت شهدای ارزش‌ها و پاسداران حریم اهل بیت هستند که به معنای واقعی با دشمن جرار می‌جنگند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار