برگزاری همایش «طلبه انقلابی» در حوزه علمیه پارس آبادمغان

همایش طلبه انقلابی به همت معاونت تهذیب حوزه های علمیه استان اردبیل در حوزه علمیه امام محمدباقر(علیه السلام) برادران پارس آباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۰۲۹۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، در این همایش حجت الاسلام باقری امام جمعه جعفرآباد و مدرس حوزه علمیه امام محمدباقر(علیه السلام) برادران پارس آباد ضمن تشریح معنای لغوی و اصطلاحی واژه انقلاب به بررسی تحولات تاریخ معاصر ایران از مشروطه تا شکل گیری انقلاب اسلامی پرداخت.

باقری گفت: در تمام جریانات مهم دوران معاصر از تحریم تنباکو و مشروطه گرفته تا مبارزات مرحوم مدرس و ملی شدن صنعت نفت و در نهایت اعتراضات حضرت امام خمینی(ره) به انجمن های ایالتی - ولایتی و کاپیتولاسیون که در نهایت منجر به شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی شد روحانیت و حوزه های علمیه همواره نقش محوری و اساسی داشته اند.

وی در ادامه به تبیین مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مطالعه تاریخ معاصر و دقت در بحث حکومت آخوندی و آخوند حکومتی پرداخت و گفت: تأکید معظم له بر این مطالب به دلیل آن است که همگان و بخصوص طلاب و روحانیون به نقش کلید و مؤثر خود در شکل گیری تاریخ جدید کشورمان پی ببرند و اهمیت آن را دریابند.

باقری با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری «من انقلابی ام» و تأکید ایشان بر انقلابی ماندن حوزه گفت: وقتی رهبر انقلاب خود را انقلابی می خواند و حوزه های علمیه را هم به انقلابی بودن و انقلابی ماندن دعوت می کند باید بفهمیم که این تأکید بخاطر وجود و نفوذ یک جریان غیر انقلابی است که خطر آن حتی حوزه های علمیه را هم تهدید می کند.

تفکر و جریان انقلابی به مصداق آیه شریفه « ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا – احقاف13» ایستاده، پایدار و توانا است بر خلاف تفکر و جریان غیر انقلابی که واگرا، وابسته و ناتوان است و یقینا روحیه ایستادگی و مقاومت است که موجب پیروزی انقلاب و این همه پیشرفت و رشد فزاینده در کشور شده است لذا حفظ و ادامه این روند نیازمند روحیه انقلابی است.

باقری «هدایت فکری و معنوی» « هدایت سیاسی» و « خدمت رسانی به مردم» را سه وظیفه عمده طلاب و روحانیون حوزه های علمیه در کلام مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: هدایت سیاسی کمتر از هدایت فکری و معنوی نیست و طلبه و روحانی موفق برای تحقق این سه اصل مهم ابتدای باید خود انقلابی باشد تا بتواند در انقلاب اسلامی مفید و اثرگذار باشد.

ارسال نظرات