حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا رستگار:

فتح خرمشهر نقطه عطف، در دوران سال دفاع مقدس است

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا رستگار، گفت: فتح خرمشهر نقطه عطف، در دوران سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۶۸۰۴۷۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، به مناسبت سوم خرداد آزاد سازی خرمشهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا رستگار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، عنوان کرد: يكي از فرازهاي زيبا و دلنشين و نقطه عطف حماسه مردم ايران در سال‌هاي دفاع مقدس فتح خرمشهر يا عمليات سرنوشت‌ساز بيت‌المقدس است؛ همان فتحي که حضرت روح‌الله در آن فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد» کرد.

وی، تصریح کرد: واقعه افتخارآفرین سوم خرداد متعلق به همه نسل هاست و فرهنگ بسیجی بود که این افتخار را آفرید.

حجت الاسلام والمسلمین رستگار، یادآور شد: آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد ۱۳۶۱ خورشیدی به عنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی) انجام گرفت. این آزادسازی در پی مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس که از ۱ تا ۴ خرداد ۱۳۶۱ انجام شد، محقق گردید.

این مقام مسئول ادامه داد: ما معتقدیم که در ادامه این راه، همچنان به فرهنگ ارزشمند بسیجی نیازمندیم، با این تفاوت که اگر در آن زمان، از این فرهنگ، توقع تشکیل نیروهای نظامی توانمند و قابل اتکا را داشتیم، امروز از آن، انتظار بسیج کردن مردم برای پیشرفت در عرصه های علمی، نرم افزاری و فن آوری داریم.

وی، در پایان عنوان کرد: فراموش نکنیم که آن روز نیز قدرت های بزرگ با حمایت از دشمنان ملت ما، پیروزی ما در جبهه ها را غیر ممکن می دانستند، ولی ما پیروز شدیم و توانستیم استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود را از گزند تعرض بیگانگان حفظ کنیم. امروز نیز همان قدرت ها، پیروزی ما را در صحنه های علمی و فن آوری ناممکن می دانند و برای اثبات باور خود، به انواع تهدیدها، کارشکنی ها، سنگ اندازی ها و بحران سازی ها متوسل می شوند، ولی ما که «فرهنگ بسیج» را تجربه کرده ایم، معتقدیم این گونه تلاش های مذبوحانه در مسیر حرکت ما بازدارنده نخواهد بود و با همان اراده که در جبهه نظامی پیروز شدیم، در جبهه علمی و فرهنگی و فن آوری نیز به مدد دانش و ایمان نیروهای داخلی، به ویژه نسل جوان، به پیروزی خواهیم رسید.

ارسال نظرات