امام جمعه نیر:

تنگ نظری مسئولان عامل عدم پیشرفت و توسعه نیر

امام جمعه نیر تنگ نظری و بی توجهی برخی از مسوولان ذیربط استانی را موجبعدم توسعه و پیشرفت این شهرستان دانست.
کد خبر: ۸۶۸۰۵۱۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، حجت الاسلام مقدسی امام جمعه نیر در نشست صمیمی مردم که در مصلی شهرستان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل برگزار شد با اشاره به محرومیت شهرستان نیر گفت: با وجود اطلاع مسئولان امر از موانع توسعه نیر، متاسفانه هیچ اقدام موثری در خصوص رفع این موانع صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان حتی با استفاده از اهرم قانون در مقابل توسعه این شهرستان سنگ اندازی می کنند.

امام جمعه نیر با اشاره به فراوانی نعمات گردشگری در شهرستان نیر از هدر رفت این نعمات الهی در طول سال های گذشته و اکنون ابراز تاسف کرد.

وی افزود: تنگ نظری و بی توجهی برخی از مسوولان ذیربط موجب شده آب های گرم این شهرستان در چند نقطه از منطقه همچنان به هدر برود.

حجت الاسلام مقدسی با اشاره به بلاتکلیفی آبگرم سقزچی، خواستار تعیین تکلیف آبگرم های منطقه شد.

وی تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی را باعث محرومیت منطقه دانست و گفت: افزایش نرخ بیکاری و عدم وجود زمینه های اشتغال پایدار موجب مهاجرت مردم از این شهرستان و کاهش میزان جمعیت شده است و این امر کاهش میزان بودجه های اختصاصی به شهرستان و عدم رغبت سرمایه گذارانبرای سرمایه گذاری در این منطقه مستعد شده است.

حجت الاسلام مقدسی با تاکید بر لزوم ایجاد راهکارهای مناسب برای تکمیل چنین پروژه هایی تصریح کرد: متولیان دستگاه های ذیربط باید هر چه سریع تر نسبت به تکمیل پروژه های نیمه تمام خود در شهرستان نیر اقدام کنند.

خطب جمعه نیر با اشاره به وجود پروژه های عمرانی ناتمام در شهرستان، توجه مسئولین متولی را به این امر ضروری دانست و بر عملی شدن قول مسئولان برای ساماندهی آب های گرم شهرستان نیر تاکید کرد.

وی تصریح کرد: شهرستان نیر از لحاظ گردشگری و کشاورزی منطقه بسیار مستعدی است ولی این روزها مردم در این شهرستان بیکار هستند و سد یامچی با کاربری کشاورزی که به دستور مسوولان قبلی به سد معیشتی تبدیل شده فایده چندانی برای اهالی ندارد.

وی با اشاره به این که شهرستان نیر سرشار از موهبت های الهی و نعمت های خدادی است افزود: به رغم وجود این سرمایه ها در اجرای طرح های گردشگری و صنعتی با مشکلات اساسی رو به رو هستیم.

ارسال نظرات