فعال فرهنگی گیلان:

برگزاری جشن های نیمه شعبان با رعایت ملاحظات شرعی بی اشکال است

فعال فرهنگی گیلان با بیان اینکه اگر مراسم جشن با ملاحظات شرعی انجام شود بی اشکال است، افزود: برای جلب رضایت امام عصر ما باید به فرمایشات واوامر اهل بیت در سبک زندگی اسلامی توجه و تاکید کنیم، نمی شود به نام امام عصر مراسم برگزار کرد اما خلاف مرام، شیوه و سبک زندگی مهدوی عمل کرد.
کد خبر: ۸۶۸۰۷۱۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷

حجت‌الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، بزرگداشت میلاد امام زمان (عج) را یکی ار مهمترین شعائر الهی و دینی دانست و گفت: به تناسب عظمت معنوی و ملکوتی این خجسته میلاد، ضروری است مردم ولایت مدار ما براساس آداب دینی و سنت اسلامی شب و روز نیمه شعبان را بزرگ داشته و شادهایشان متناسب شان امام عصر و منجی عالم بشریت برگزار شود.

وی با بیان اینکه شبیخون نظام سلطه و دشمنان امام زمان (عج) پیچیدگی گسترده و ویژه ای پیدا کرده است یادآور شد: حساسیت لازم در برگزاری صحیح و سالم جلسات شادی برای ائمه باید مورد توجه باشد و شب نیمه شعبان باید براساس متونی و آموزه های دینی جشن گرفته شود نه براساس سلایق و ذوق شخصی یا جوه زدگی های متعارف ديني.

فعال فرهنگی گیلان توجه، تمرکز و مناجات با خدا را یکی از مهمترین اعمال توصیه شده در آموزه ها و متون دینی برای بزرگداشت اعیاد مذهبی و میلاد امام زمان (عج) عنوان کرد و افزود: براساس متون روائی، شب نیمه شعبان بعد از شب های قدر بزرگترین شب های ملکوتی و ارتباط با حضرت حق عنوان شده است.

حجت الاسلام مهدوی انجام اعمالی چون احیا در مساجد و خواندن مناجات شعبانيه، نماز جعفر طیار، زیارت عاشورا و تلاوت قرآن و... را از اعمال سفارش شده در این شب بیان کرد و گفت: از عوامل نشاط بخش راستین در این شب کمک به مستمندان و فقرا، ذبح و قربانی کردن گوسفند برای سلامتی امام زمان (عج)، تزیین و آذین بندی محلات و انجام اعمال نیک در میان مردم است که نشاط و سرور اصیل را در میان افراد جامعه است.

وی با اشاره به اینکه با همت حدود21 امام جماعت مساجد مختلف شهر و همچنین مهدیه رشت در صدد احیای سنت شب نیمه شعبان فعالیت می کنند، اضافه کرد: براین اساس ستاد مردم احیای نیمه شعبان با همکاری ائمه جماعات و هیئت امنای 21 مسجد بنا دارند که شب نیمه شعبان در مساجدشان تا اذان صبح باز بماند تا دینداران و ارادتمندان به اهل بیت برای مناجات ورازو نیاز در شب نیمه شعبان احیا بگیرند تا فرهنگ احیا و توسل و توجه در این شب مقدس و معظم فراگیر و نهادینه شود.

فعال فرهنگی گیلان با بیان اینکه استفاده از ابزار موسیقی برای ایجاد نشاط دروهله اول در برگزاری این نوع مراسم عمل حرامی اتفاق نمی افتاد، اذعان کرد: به شرط اینکه فرهنگ اختلاط بین زنان و مردان ترویج شود، یااینکه در شیوه موسیقی های پخش شده متناسب مراسم لهو ولعب باشد، متاسب نیست.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه اگر مراسم جشن با ملاحظات شرعی انجام شود بی اشکال است، افزود:  برای جلب رضایت امام عصر ما باید به فرمایشات واوامر اهل بیت در سبک زندگی اسلامی توجه و تاکید کنیم، نمی شود به نام امام عصر مراسم برگزار کرد اما خلاف مرام، شیوه و سبک زندگی مهدوی عمل کرد.

حجت الاسلام مهدوی در پایان به انتظار مردم متدین رشت از مسؤولان فرهنگی، انتظامی و امنیتی اشاره کرد و گفت: سالم ماندن فضای شهر از آلودگی‌های فرهنگ مهاجم نیازمند مراقبت و مواظبت بیشتری است.

ارسال نظرات