عضو اتاق بازرگانی:

یک کارمند با ۸۰۰ هزار تومان دستمزد چگونه زندگی کند؟/ کالا در بازار فراوان است، مردم پول ندارند بخرند!

وطن پرور گفت: انبارها پر است از جنس و این پر بودن به این دلیل است که بار کارخانه‌ها زیاد شده اما به فروش نمی‌‍رسد اما در چنین شرایطی جنس قاچاق در بازارهای داخلی سرازیر شده است .
کد خبر: ۸۶۸۱۴۱۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس وطن‌پرور، عضو اتاق بازرگانی در رابطه با عملکرد اقتصادی دولت ظرف سه سال گذشته بیان داشت: در این مدت خط فقر 3.5 میلیون تومان و افزایش دستمزد در حال حاضر 100 هزار تومان بوده است، یک کارمند با 800 هزار تومان دستمزد باید در چنین شرایطی چگونه زندگی کند؟

وی ادامه داد: انبارها پر است از جنس و این پر بودن به این دلیل است که بار کارخانه‌ها زیاد است اما به فروش نمی‌‍رسد و در عین حال جنس قاچاق در بازارهای داخلی سرازیر شده است.

وی تأکید کرد: دولت ظرف این مدت تقاضای خرید را سرکوب کرده و قدرت پول ملی را کاهش داده است، در نتیجه رکود به شکلی بی سابقه زیاد شده و در عوض آن تورم کاهش داشته است، زیرا زمانی که تقاضایی وجود نداشته باشد تورمی هم وجود نخواهد داشت.

وطن پرور بیان داشت: 30 سال پیش من به پاکستان رفتم و دیدم چه قدر فراوانی کالا است، به راهنمایم گفتم چه قدر در کشورتان فراوانی وجود دارد، در جواب من بیان داشت، فراوانی نیست مردم خریدی ندارند لذا کالاها همان طور در مغازه‌ها می ماند، وضعیت کنونی کشور ما نیز در حال حاضر به این سمت و سو  رفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت دائم می گوید که تورم پایین آمده است، پایین آمدن تورم که در هر شرایطی مطلوب نخواهد بود، بلکه زمانی مطلوب است که هم مردم توان خرید داشته باشند و هم قدرت مصرف و از طرفی درآمدها نیز افزایش پیدا کند.

ارسال نظرات