کتاب شهدای دانشجویی در نوشهر رونمایی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر از رونمایی از کتاب شهدای دانشجویی این شهرستان همزمان با سال‌روز فتح خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۱۸۸۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،علی کیالاشکی عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب شهدای دانشجویی این شهرستان که به‌مناسبت جشن نیمه‌شعبان، سالروز فتح خرمشهر و روز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سوم خردادماه سال‌روز فتح خرمشهر و یادآور رشاد‌ت‌های رزمندگان و جوانانی بود که از روی میل و اشتیاق به‌ندای رهبر خویش لبیک گفته و قدم در میدان مبارزه نهادند.

وی با اشاره به اینکه براساس فرمایشات امام راحل فتح خرمشهر فتح خاک نیست، بلکه فتح ارزش‌ها است، افزود: با توجه به ارزش و مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس تدوین برنامه رونمایی از کتاب ویژه 11 تن از شهدای دانشجوی نوشهر در این‌روز در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر با بیان اینکه این مراسم به بهانه ماندگاری تصویری که رویدادهای سال‌های دفاع در تاریخ ایران اسلامی گذاشت اجرا می‌شود، خاطر‌نشان کرد: اگر چه همه ما وظیفه داریم که این یادگار عظیم را حفظ کنیم اما این اهیمت در کشور در حال فراموشی و کم‌رنگ شدن است.

این مسؤول با تأکید بر اینکه همه ما در مقابل شهدا رسالت داشته و باید به اندازه سهم خود از این الگوها و ارزش‌ها تبعیت کنیم، افزود: اینکه امروز 30 تن از جوانان مازندران به‌عنوان شهدای مدافع حرم معرفی می‌شوند به‌واسطه الگوپذیری آنان از ارزش‌های شهدای دفاع مقدس بود.

کیالاشکی با اشاره به 31 اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، اظهار کرد دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از نهادهای مولود انقلاب است که بعد از هشت سال دفاع یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی با اشاره به کارهایی که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی در طول سال انجام می‌دهد، گفت: از میان یک‌میلیون و 600 دانشجو در حال تحصیل 12 درصد دانشجویان یعنی 200 هزار نفر از آنها از زمره خانواده ایثارگر هستند.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار