فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش:

آزادی خرمشهر نشانه رشادت است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش، گفت: آزادی خرمشهر نشانه رشادت است.
کد خبر: ۸۶۸۱۹۹۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

صنعتکاران فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رابطه با سوم خرداد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) و گرامی داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: قبل از سالروز آزاد سازی خرمشهر عملیات های زیادی به وقوع پیوست ولی تا آن روز همه این عملیات ها به صورت تدافعی و یا موضعی بود. دولت بعث با تمام امکانات و حمایتهایی که داشت توانسته بود وسعت زیادی از کشور را تصرف کند و در کنار آن با توجه به مهم و حیاتی بودن شهر خرمشهر تمام تلاش خود و تمام موانع را قرار داد تا این شهر را از دست ندهد.

وی،گفت: عملیات بیت المقدس با رشادت ها و جوانمردی های مردانی به موقوع پیوست که بی ادعا از جان و ناموس خود گذشتند تا قطعه ای از این سرزمین را آزاد کنند. این حماسه نباید در تاریخ به فراموشی سپرده شود بلکه باید به نسلهای آینده منتقل کنیم تا همواره مسیر شهدا نقشه راه آنها باشد.

وی، ادامه داد: عراق هیچ گاه تصور آن را نمی کرد که روزی ایران بخواهد این شهر را باز پس بگیرد وآنقدر به این موضوع مطمئن بود که حتی آزادی خرمشهر را با کلید بصره برابر می دانست. اما بعد از عملیات بیت المقدس به طور کلی شرایط جنگ تغییر یافت و این عملیات پایه گذارعملیات های بزرگ بعدی بود، این مسیر با تنبیه متجاوز و همچنین بیرون راندن آنها از سرزمین ادامه می یافت.

صنعتکاران شرایط ایران را بعد از عملیات بیت المقدس این گونه بیان کرد: بعد از این قدرت نمایی ایران دولتهای حامی عراق مانند آمریکا و شوروی وقت و تمام کشورهایی که ماشین های جنگی عراق را تامین می کردند به دنبال راهی برای نجات عراق افتادند و قطعنامه هایی که تصویب می شد در سازمان ملل همه سعی در ایجاد راهی برای در آوردن عراق از این منجلاب بود.

وی اینگونه ادامه داد: عملیات بیت المقس فتح البابی بود برای عملیات های بزرگتر و همچنین باعث افزایش روحیه و خودباوری رزمندگان در جنگ تحمیلی بود و همچنین همه نیروهای مسلح همدل و همراه شدند اینها همه از برکات این عملیات بود. این عملیات از طرفی نیز دستاوردهای نظامی زیادی داشت بر اساس تحلیلهای دشمن و استراتژی نظامی وقت ورود به این منطقه و باز پس گیری این منطقه را تقریبا غیر ممکن قلمداد میکردند به طوری که ایران با قدرت ایمان و نفس حق و کلامی با پشتوانه توکل حضرت امام (ره) این شهر آزاد شد.

صنعتکاران در آخر اینگونه صحبت های خود را ادامه داد: به حقه که این شهر را خدا آزاد کرد لازم است که هر سال با همه توان و با بهترین کیفیت این روز را گرامی بداریم و پیام این رشادت ها را به گوش نسلهای بعدی از انقلاب برسانیم.

ارسال نظرات