سهیل کریمی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

ژانرمستند؛ سلاح ما در جنگ ‎رسانه‎ای امروز

این مستند ساز گفت: جنگ جنگ رسانه ای است صرف تصویر گرفتن در میدان جنگ مستند سازی نیست.
کد خبر: ۸۶۸۲۱۴۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
سهیل کریمی مستند ساز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: اینکه عده ای صرفا در میدان جنگ تصویر بگیرند این مستند سازی نیست حتی گزارش خبری هم نیست.

وی افزود: می توان با هزینه پایین قصه خوبی را پروراند سوژه خوبی را انتخاب کرد و در تدوین هم قشنگ کار کرد ما در دوره ای زندگی می کنیم که مخاطب ما منتظر یک ساندویچ لذیذ است نه یک تکه نان خشک، درصد بالایی از عزیران از تکنیک و فرم خوبی استفاده نمی کنند.

کریمی تصریح کرد: کسی که می گوید مستند ساخته باید بداند که مستند برای خود تعریفی دارد و ذائقه مخاطب ما امروز تغییر کرده، آنقدر بعضی از برنامه ها ذائقه مخاطب ما را از بین برده که دیگر کسی حوصله دیدن یک مستند نیم یا یک ساعته را ندارد.

این مستند ساز اظهار داشت: در دنیای غرب برای دیدن مستند مدت ها در صف انتظار هستند و هزینه بالایی را هم پرداخت می کنند ولی در ایران چنین چیزی نداریم، یا مستند هایی که در تلویزیون پخش می شود متناسب با ذائقه مخاطب ما نیست بعضی از آنها بسیار سطحی ساخته می شوند.

کریمی گفت: جنگ جنگ رسانه ای است بنابراین ما باید به این وسیله از ژانر مستند به عنوان سلاح استفاده کنیم وقتی برد سلاح ما به اندازه ده متر هم نباشد چه فایده ای دارد.


ارسال نظرات