تحلیل «خبرگزاری بسیج» از انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری

پیام 4 خرداد: آغاز دومینوی شکست پروژه جریان غیرانقلابی/ گام بعدی خرداد 96

اعضای مجلس خبرگان رهبری با این انتخاب هوشمندانه ی خود، از آزمون ولایتمداری با سربلندی خارج شد و به سفارش امام خامنه ای جامه ی عمل پوشاند.
کد خبر: ۸۶۸۲۳۹۳
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
خبرگزاری بسیج - سرویس سیاسی / نخستین روز آغاز به کار پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را باید یکی از تاریخی ترین روزهای سال های اخیر محسوب کرد؛ روزی که دوز انقلابیگری در این مجلس سرنوشت ساز، در سطح حداکثری حفظ شد و نسبت به دوره گذشته، حتی ارتقا یافت.

از مدتها پیش از برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در 7 اسفند 94، یک طیف خاص، با حمایت آشکار بیرونی و شارلاتانیزم زنجیری برخی رسانه های داخلی، تلاش کرد تا علاوه بر تخریب چهره های مورد اعتماد، انقلابی و ولایتمدار کشور که به عنوان سرمایه های ملی محسوب می شوند، فضای مجلس خبرگان رهبری را آکنده از جناح بازی و سیاسی کاری، همسو با نظرات سفارش شده انگلیسی ها نمایند.

طیف مذکور، به ویژه در تهران، همه قدرت خود را تجمیع کردند تا مانع حضور فقهای ثلاث، آیات جنتی، مصباح و یزدی در مجلس خبرگان شوند و از سوی دیگر، با «آیت الله سازی» برای افرادی که از حضور در آزمون اثبات فقاهتشان واهمه دارند، اهداف شوم مدنظرشان را پیگیری نمایند.

متاسفانه بخشی از این شانتاژ رسانه ای در پایتخت به موفقیت رسید و 2 نفر از فقهای ثلاث، موفق به حضور مجدد در مجلس خبرگان رهبری نشدند. هرچند در این میان، نقش برخی افراد که توصیه به رای 16 نفری کردند را نباید نادیده گرفت.

به گزارش خبرگزاری بسیج، میزان خسارت عدم حضور آیات مصباح و یزدی در خبرگان تا جایی بود که امام خامنه ای نیز در این باره تصریح نمودند و بیان داشتند: «امثال جناب آقای یزدی یا جناب آقای مصباح، کسانی هستند که وقتی در مجلس خبرگان حضور داشته باشند، مجلس وزانت بیشتری پیدا میکند. نبودن اینها در مجلس خبرگان، به اینها هیچ‌گونه ضرری نمیزند. بله، برای مجلس خبرگان نبودن اینها خسارت است.»

هرچه بود گذشت و در تهران، آیت الله جنتی، علیرغم تخریب های بسیار وسیعی که شکل گرفته بود، بازهم موفق به کسب اعتماد از مردم شد و به مجلس خبرگان راه یافت.

از همان زمان، رسانه های هوچیگر زنجیری در یک «تقلب» آشکار تلاش کردند فضای شکل گرفته در تهران را به کل کشور تعمیم داده و مدعی تشکیل مجلس خبرگانی متفاوت شدند. آنان درصدد القای این «توهم» بودند که رییس خبرگان بعدی، با اشاره هاشمی رفسنجانی تعیین خواهد شد.

اما در پس این «توهم» واقعیتی دیگری نهفته بود؛ واقعیتی که از روی کارآمدن یکی از انقلابی ترین مجالس خبرگان در طول تاریخ فعالیتش حکایت می کرد.

امروز، 87 روز از برگزاری انتخابات مجلس خبرگان می گذرد و منتخبین جدید این مجلس مهم و سرنوشت ساز، با رای قاطع، یکی از انقلابی ترین چهره های شاخص نظام جمهوری اسلامی را بر کرسی ریاست آن نشاندند. نکته قابل تامل در انتخابات امروز، افزایش تعداد آرای رییس فعلی (آیت الله جنتی) نسبت به رییس انقلابی سابق خبرگان (آیت الله یزدی) می باشد به طوری که آیت الله یزدی در رقابت با هاشمی رفسنجانی در دوره قبلی موفق به کسب 47 رای شد اما آیت الله جنتی امروز با 51 رای، به کرسی ریاست خبرگان رسید.

به گزارش خبرگزاری بسیج، اما نکته جالبتر این است که آیت الله جنتی، در مجلس خبرگان سابق، یکبار کاندیدای ریاست شده بود که در آن رقابت، تنها 34 رای را از آن خود کرده و رقابت را به هاشمی رفسنجانی واگذار کرده بود. حال، آیا با انتخاب امروز، مجلس خبرگان پنجم را نمی توان یکی از انقلابی ترین مجالس تاکنون نامید؟

با این حساب، اعضای مجلس خبرگان رهبری با این انتخاب هوشمندانه ی خود، از آزمون ولایتمداری با سربلندی خارج شد و به این سفارش امام خامنه ای که فرموده بودند «من اگر بخواهم در یک کلمه عرض بکنم، آن یک کلمه این خواهد بود که مجلس خبرگان باید انقلابی بماند؛ باید انقلابی فکر کند و انقلابی عمل بکند»، جامه ی عمل پوشاند.

آخرین نکته ای که از انتخابات 4 خرداد هیات رئیسه خبرگان می توان موردتوجه قرار داد، غلبه حداکثری جریان انقلابی در سراسر کشور است به نحوی که جدای از فضاسازی تبلیغی اما اکثریت مردم کشورمان افرادی انقلابی و ولایتمدار را راهی خبرگان کرده اند. این موضوع می تواند روایتگر حقایق فضای سیاسی کشور باشد؛ حقایقی که حتی امکان تاثیرگذاری در اولین انتخابات سراسری پیش رو در سال 96 را ممکن می سازد. به عبارت دیگر شاید بتوان گفت پیام اصلی چهارم خرداد در انتخابات 96 دریافت خواهد شد.
ارسال نظرات