قائم مقام وزیر کشور در ساری

در برنامه ششم توسعه کشور به سواحل توجه ویژه‌ای شد

قائم‌مقام وزیر کشور گفت: در برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور به سواحل توجه ویژه‌ای شده است.
کد خبر: ۸۶۸۲۳۹۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،مرتضی میرباقری ظهر سه شنبه در مانورطرح پیشگیری از مغروقین سواحل مازندران که در پلاژ فرح آباد ساری برگزار شد اظهارداشت: مازندران  به خاطر برخورداری از موهبتهای الهی زیبنده برخورداری از امنیت کامل است.

وی بابیان این‌که در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به سواحل شده  است افزود: مازندران، گیلان و گلستان در تابستان ظرفیت بالای مسافر را پذیرا هستند  که می‌بایست استان‌های شمالی با ظرفیت ملی مسافران را پذیرش کنند.

میرباقری پیشنهاد اختصاص اعتبارات ملی برای این طرح را در سال گذشته ۲۶ میلیارد تومان عنوان داشت و گفت: از این اعتبار ۵۰ درصد تخصیص داده شد که ۱.۲ اعتبارات به مازندران اختصاص داده شد.

به گفته میرباقری مهم‌ترین نتایج در کنار اجرای طرح ساماندهی سواحل، حضور بسیج و روحانیون بوده است که باعث اطمینان مردم از حضور در این منطقه شد و رضایت خاطر مردم از مسئولین را به‌شدت افزایش داده است.

وی بابیان این‌که در سه سال گذشته اتفاق خوبی درزمینهٔ کاهش غریق صورت گرفت افزود: از سال ۹۲ هرساله شاهد کاهش غریق بوده‌ایم که در این مسیر فرمانداران و مسئولین با تلاش تمام پای‌کار بوده‌اند.

قائم‌مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: ایران به خاطر مواضع حق‌طلبانه، و صلح‌طلبان و حفظ استقلال کشور فشارهای زیادی را متحمل شد و باید شرایط برای آرامش خاطر مردم پس از تحریم‌ها و فشارها فراهم تا زندگی برای مردم فرح‌بخش شود.

قائم‌مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم اعتبار امسال برای مدیریت سواحل ۱۰۰ درصد افزایش یابد تا گام‌های بلندی برداشته و ظرفیت استان نیز به‌طور کامل به‌کارگیری شود.

میرباقری گفت از ۱۴ خرداد تا هفته منتهی به ماه مبارک رمضان باسیل مسافران روبرو خواهیم بود و باید با اقدامات انجام‌شده در موج اول مسافرین با خاطره خوش بازگردند.

وی امنیت سواحل و کشور را به خاطر رشادت‌های شهدا و رزمندگان دانست و افزود: از این امنیت استفاده کنیم و فضای فرح‌بخشی را فراهم کنیم و انرژی مردم را در فضای کار و فعالیت قرار دهیم.

قائم‌مقام وزیر کشور تصریح کرد: ایران امروز در بهترین شرایط جمعیتی قرار داردکه هر کشوری این انرژی را داشته باشد و جمعیت  ۱۵ تا ۶۴ ساله ۷۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد که ازهر پنج نفر یک نفر دارای تحصیلات عالیه است.

میرباقری میزان نجات‌یافتگان در سال گذشته را چهار هزار نفر عنوان داشت و افزود: غریق‌های مازندران در سال گذشته بیشتر در مردادماه اتفاق افتاده که  امیدواریم امسال کاهش ۳۰ درصدی را داشته باشیم و تعهدات اعتباری به‌زودی در اختیار استان قرار گیرد.


انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها