یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

کاهش نرخ سود سپرده بانکی، سپرده گذاران را منصرف می کند

جواد نجفی عرب گفت: نرخ سود سپرده بانکی کاهش یابد، سپرده گذاری منصرف می شوند و این بانک است که به دنبال راهکارهای جذب مجدد سرمایه و سپرده باشند و بانک ها را دچار مضیقه مالی قرار خواهد داد.
کد خبر: ۸۶۸۲۴۲۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

جواد نجفی عرب کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به کاهش سود سپرده بانکی اظهار داشت: بانک تنها منبع سرمایه گذاری برای سپرده گذاران و سرمایه داران محسوب نمی شود بلکه محل امن همراه با ریسک پذیری پایین محسوب می گردد لذا کاهش سود سپرده بانکی تاثیری در نوع و انتخاب سرمایه گذاری مردم ایجا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه  بورس مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری پول های مردم است افزود: با کاهش نرخ سود بانکی، مردم پول شان را از بانک خارج کرده و به سمت بازار جذاب و پرسود بورس خواهند کشاند و اگر اینگونه شود اقدامی موثر است.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: کاهش سود بانکی مزیتی برای رفع انحصارگرایی بانک ها و موسسات مالی به شمار می رود و نباید بعنوان تنگنای مالی در نظر داشت؛ عاملی برای سپرده گذاران و سایر سرمایه گذاران است تا جهت تضمین سپرده و سرمایه خود بازار موازی بانک همچون بورس و سایر موارد را مد نظر قرار دهد.

وی در خاتمه افزود: نرخ سود سپرده بانکی کاهش یابد، سپرده گذاری منصرف می شوند و این بانک است که به دنبال راهکارهای جذب مجدد سرمایه و سپرده باشند  و بانک ها را دچار مضیقه مالی قرار خواهد داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار