خبرهای داغ:

ناوگروه هندی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفت

ناوگروه هندی متشکل از 2 ناوشکن در بندرعباس، منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفت.
کد خبر: ۸۶۸۲۴۹۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، دریادار آزاد فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش در مراسم استقبال از ناوگروه کشور هند گفت: 2 فروند ناوشکن کشور هند به نام های (گانگاF22) و (تریکند  F51 ) در راستای حفظ و ارتقای سطح تعاملات بین دو کشور، به مدت 4 روز با حضور در منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش کشورمان از منطقه و شهر بندرعباس بازدید خواهند کرد.

وی افزود:حضور یگانهای نظامی از نیروهای دریایی کشورهای مختلف به خصوص  کشورهای منطقه حامل پیام صلح ،پایداری و امنیت در عرصه دریا است و حفظ امنیت منطقه فقط و فقط به کمک کشورهای منطقه امکان پذیر است و حضور نیروهای فرامنطقه ای در این منطقه به خاطر منافع کشورهای منطقه نیست.

فرمانده منطقه یکم نداجا افزود: ما معتقدیم تعاملاتی که بین کشورهای منطقه وجود دارد موجب ارتقای سطح روابط در حوزه سیاسی ،اقتصادی و نظامی شده و امنیت منطقه را تقویت می­ کند .

دریادار دوم خاطر نشان کرد:در یکسال گذشته این دومین بار است که ناوگروه هندی در منطقه یکم حضور پیدا می کند و مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای چهار روز توقف ناوگروه هندی، یک تمرین مشترک دریایی جهت تبادل اطلاعات نظامی و تبادل تجربیات دریایی، و دیدار با مقامات بلند پایه استان خواهد بود.

همچنین ناخدا آمول ام سابنیس فرمانده ناوگروه هندی ضمن خوشحالی و خرسندی از حضور این دو فروند ناو در ایران و نیروی دریایی ارتش ایران خاطرنشان کرد: ایران و هند از روابط تاریخی با همدیگر دارند و حضور ما در  اینجا به منظور ادامه و استحکام این روابط است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها