خبرهای داغ:
سرگروه آموزش ریاضی خوزستان تأکید کرد:

لزوم راه‌اندازی خانه‌های ریاضی در تمام شهرهای استان

سرگروه آموزش ریاضی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به وضعیت نامطلوب درس ریاضی دانش‌آموزان و تأثیر خانه‌های ریاضی در افزایش رغبت به این درس، گفت: اولیا در ایجاد علاقه برای یادگیری تأثیرگذارتر از معلمان هستند.
کد خبر: ۸۶۸۲۸۴۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

جابر عامری در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری  بسیج، منطقه خوزستان، در خصوص علت ضعف دانش‌آموزان استان در درس ریاضی اظهار کرد: اگرچه استان ما ازنظر رتبه آموزشی جایگاه مناسبی در کشور ندارد، اگر نقصی وجود داشته باشد تنها مختص این درس نمی‌شود به‌طوری‌که حتی در برخی دروس دانش‌آموزان عملکردی پایین‌تر از ریاضی دارند.

وی با اشاره به تلاش مجموعه گروه‌های آموزشی و مدیران ادارات آموزش‌و‌پرورش برای تغییر این وضعیت، گفت: در سال گذشته اقداماتی ازجمله توزیع کتاب، نمونه‌سؤالات سال‌های گذشته و CD آموزش ریاضی، برگزاری دوره‌های ضمن‌خدمت و کارگاه‌ آموزشی برای دبیران و مشاوره در زمینه‌ها و موضوعات ریاضی برای ارتقاء سطح نمرات ریاضی در استان انجام شد.

سرگروه آموزش ریاضی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان بابیان این‌که نمی‌توان معلمان و دانش‌آموزان استان را با دیگر استان‌ها مقایسه کرد، گفت: مقایسه زمانی صحیح است که مقایسه‌شوندگان در چند موضوع مشترک باشند، اما دانش‌آموزان و معلمان استان به دلیل شرایط خوزستان به‌ویژه پس از آسیب‌های جنگ و گرمای هوا با دیگر استان‌ها قابل‌مقایسه نیستند.

عامری ادامه داد: معلمان در شهرستان‌های مختلف استان، اغلب دارای تحصیلات‌عالی هستند به‌طوری‌که می‌توان گفت معلمی با مدرک پایین‌تر از فوق‌دیپلم در استان وجود ندارد، اما با توجه به گرمای هوا، اگرچه مدارس در مهرماه بازگشایی می‌شوند کلاس‌ها چندان با قدرت برگزار نمی‌شوند، همین‌طور هنگامی‌که امتحانات پایان‌سال در استان آغاز می‌شود، سایر استان‌ها در حال گذراندن ایام پایانی سال تحصیلی هستند؛ بنابراین هرچند معلمان زحمت‌ زیادی را متحمل می‌شوند به دلیل زمان کم ممکن است از بازخورد خود ناراضی باشند درصورتی‌که معلمان استان ما، وقتی به استان دیگری منتقل می‌شوند از معلمان سر‌آمد محسوب می‌شوند اما دانش‌آموزان آن‌طور که باید، پاسخ زحمات معلمان را بر‌آورده نمی‌کنند.

وی یادآور شد: ریاضی یک درس فکری است که برای یادگیری وقت، تمرین و زحمت می‌خواهد، اما دانش‌آموزان وقت زیادی به آن اختصاص نمی‌دهند و به کارهای دیگر می‌پردازند. با کم‌کاری و واگذاری این درس به شب امتحان، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود اما دانش‌آموزانی که در طول سال همگام با معلم درس را یاد می‌گیرند و تمرین می‌کنند موفق می‌شوند. اگرچه معلمان در افزایش علاقه دانش‌آموزان به یک درس مؤثر هستند اما اولیاء تأثیرگذارترند.

سرگروه آموزش ریاضی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به تأثیر خانه‌های ریاضی برافزایش علاقه دانش‌آموزان، تصریح کرد: در سایر استان‌ها مشاهده می‌کنیم که حتی در کوچک‌ترین شهرها نیز خانه‌ ریاضی وجود دارد، درحالی‌که در خوزستان اولین خانه ریاضی مهرماه 94 در دزفول راه‌اندازی شد؛ اکنون نیز در هیچ‌کدام از شهرهای دیگر استان خانه ریاضی وجود ندارد.

وی افزود: کارِ خانه‌های ریاضی دعوت از دانش‌آموزان و آموزش کاربردی ریاضی به آن‌هاست که در ایجاد رغبت به یادگیری ریاضی بسیار مؤثر است و درنهایت در ارتقاء وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در درس ریاضی نقش دارد. چنین خانه‌هایی باید در تمام شهرهای استان راه‌اندازی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها