رئیس واحد جهاد دانشگاهی لرستان:

5 شرکت دانش بنیات توسط جهاد دانشگاهی لرستان راه اندازی می شود

رئیس واحد جهاد دانشگاهی لرستان گفت: پنج شرکت دانش بنیات توسط جهاد دانشگاهی لرستان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۶۸۲۸۹۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، علی ناد دهقانی در گردهمایی معاونین آموزشی جهاد دانشگاهی کشور در خرم آباد، گفت: پنج شرکت دانش بنیان تا پایان سال 96 که سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است در جهاد دانشگاهی لرستان راه اندازی ی شود.

وی افزود: در لرستان سعی کرده ایم که به مدیریت ارشد استان در تامین زیرساخت های مورد نیاز استان کمک کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: دز 30 ماه اخیر هر روز دو متر مربع به فضای فیزیکی جهاد با احداث 1800 متر فضا اضافه شده است. همچنین روزانه 5.5 متر زمین به ظرفیت های جهاد دانشگاهی اضافه شده است که امیدواریم این ظرفیت به روزی 15 متر افزایش یایبد.

دهقانی با اشاره به فعال شدن حوزه پژوهش و فناوری در جهاد دانشگاهی استان، افزود: مرکز رشد نیز احیاء شد و الان 38 هسته فناور در آن فعال است و با ین حال امیدواری که تا پایان سال 96 هم پنج شرکت دانش بنیان را راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اولین فن بازار را نیز برای فروش فناوری های در استان به بهره برداری رسانده ایم.

رئیس چهاد دانشگاهی لرستان گفت: در استان یک کارگاه تراش سنگ نیز راه اندای شده است و با این حال امیدواریم از خام فروشی سنگ جلوگیری کنیم.

دهقانی اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی شش مسئولیت به جهاد دانشگاهی لرستان واگذار شده است البته یک مسئولیت به جهاد واگذار شده بود که نسبت به این مسئله اعتراض کردیم و این مسئولیت ها به شش مسئولیت افزایش یافت.

وی افزود: راه اندازی مجتمع تحقیقات فناوری با تاکید بر گیاهان دارویی، راه ندازی مرکز درمانی ناباروری مرکز آموزشی در کوهدشت، تکمیل ساختمان ستادی جهاد دانشگاهی لرستان و برگزاری گردهمایی تشکل های زیست محیطی کشور که برگزار شد از جمله مسئولیت های جهاد دانشگاهی در سال اقتصاد مقاومتی است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: یکی از آسیب ها در استان این است که نتوانسته ایم محصولات خود را در حوزه پژوهش به فروش برسانیم و با این حال جهاد دانشگاهی لرستان در سال 95، 33 درصد بودجه را به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی اختصاص داده است.

ارسال نظرات